A Corriere della Sera információi szerint a maranellói istálló több vezető munkatársa is aggodalmának adott hangot a kialakult helyzettel kapcsolatban, ugyanakkor konkrét neveket nem említett az olasz lap. A szakemberek egyetértenek abban, hogy az istállónak határozottabb lépéseket kellett volna tennie a legendás tervező megszerzése érdekében.
A brit mérnökzseni hosszas mérlegelés után döntött az Aston Martin mellett, miután tavaly bejelentette távozását a Red Bulltól, ahol Max Verstappen zsinórban negyedik világbajnoki címének megszerzésében is kulcsszerepet játszott konstrukcióival.
Az olasz sajtóban megjelent információk szerint Newey végül azért utasította vissza a Scuderia ajánlatát, mert a vállalt pozícióban jelentősen korlátozták volna mozgásterét. Ezzel szemben a brit istállónál nemcsak szabad kezet kapott a fejlesztések terén, hanem tulajdonrészt is szerzett a csapatban.
A döntés súlyát jól mutatja, hogy míg az Aston Martin folyamatos fejlődést mutat, addig a Ferrari technikai csapata továbbra sem találja a megfelelő irányt az autó versenyképességének javításához. A Scuderia jelenlegi helyzete ismét rávilágít arra, hogy az istálló vezetősége újabb stratégiai hibát követett el, amikor nem tudta kellően vonzóvá tenni ajánlatát a sportág egyik legmeghatározóbb szakembere számára.