Kiss Sándor|2025. 12. 15. 20:19
A Ferrari belső erősítéssel válaszol a szakmai elvándorlásra.

A Ferrari technikai igazgatója, Loic Serra a saját korábbi közegéből erősít, ugyanis a legújabb érkezők közül ketten is a Mercedes brackley-i központjából csatlakoztak a maranellói csapathoz. A lépések célja egyértelmű: a 2026-os szabályrendszer előtt megerősíteni a csapat kulcsterületeit, különösen a szimulációs és szélcsatornás munkafolyamatokat.

Bár nem nagy nevű mérnököket igazolt a Ferrari, a friss szerzemények olyan speciális szaktudást hoznak magukkal, amely segítheti az olaszokat a technikai fejlődésben. Az egyik új név Shaid Farzand, aki a Mercedesnél senior teljesítménymérnöki és szimulációs pozíciót töltött be, miközben a gumik modellezésére szakosodott csapat tagja volt. A részleg kulcsfontosságú szerepet játszik a Pirelli-abroncsok működési tartományának szimulációs környezetben történő optimalizálásában.

Farzand hét évet töltött az Egyesült Királyságban, ezalatt Loic Serra is figyelemmel kísérte munkáját, és most kifejezetten emiatt hozta őt Maranellóba. Serra szerint a mérnök mélyreható virtuális ismeretei és gumikezelési tapasztalata komoly értéket képviselhetnek az olasz csapatnál.

A másik új érkező Giulia Zoppini, aki már több mint egy hónapja dolgozik a Ferrari sportmenedzsment részlegén, azon belül is a Diego Tondi vezette aerodinamikai osztályon. A 30 éves mérnök Dueville-ből származik, és impozáns tudományos háttere van: a Padovai Egyetemen szerzett repülőmérnöki diplomát, majd a Milánói Műszaki Egyetemen mesterdiplomát, végül a Delfti Műszaki Egyetemen doktorált. Utóbbi intézményben az Európai Kutatási Tanács programja keretében végzett fejlesztéseket.

Zoppini kutatásai elsősorban a keresztáram-instabilitások mérésére és szabályozására irányultak, hogy ezáltal csökkenthető legyen a légellenállás. Ehhez egy alacsony turbulenciájú szélcsatornában végzett tér- és időbeli méréseket, amelyek közvetlenül alkalmazhatók a 2026-tól érkező új generációs, agilisabb versenyautók fejlesztésében.

Bár képzettsége alapján akár a repülőiparban is nagy karriert futhatott volna be, a Forma–1 dinamikája és gyors visszacsatolást adó környezete vonzotta. A Mercedesnél eltöltött két év után kapott most lehetőséget Maranellóban, ahol az aerodinamikai részleg egyik fontos tagjává válik – éppen akkor, amikor a csapat végső fázisba lépett az új, 678 kódjelű konstrukció fejlesztésében.

Noha sokan továbbra is azt állítják, hogy a legnagyobb mérnöki nevek elkerülik a Ferrarit, az kétségtelen, hogy a csapat célzottan építkezik. A friss igazolások nemcsak tudásban, hanem hozzáállásban is új szemléletet hozhatnak, amely segíthet átlépni az évtizedes beidegződéseket, mint például azt a gondolkodásmódot, hogy „a Ferrarinál mindig is így csináltuk”.

Élő közvetítés