Az olasz istálló egyre mélyülő válsága újabb fordulóponthoz érkezett az Emilia Romagna Nagydíjon, miután Charles Leclerc és Lewis Hamilton sem tudott bejutni az időmérő edzés utolsó szakaszába.
A két versenyző az utolsó gyorskörén már nem tudott javítani az időeredményén, így tehetetlenül kellett végignézniük, ahogy a többiek teljesítménye miatt kiestek a Q2-ben.
A helyzetet tovább súlyosbítja, hogy Carlos Sainz, aki nemrég hagyta el a Ferrarit a Williams kedvéért, ismét gyorsabbnak bizonyult korábbi csapatánál. A spanyol versenyző a Miami Nagydíjon már bizonyította, hogy jó döntést hozott az átigazolással, Imolában pedig újra a két Ferrari előtt végzett az időmérő edzésen.
Fred Vasseur csapatfőnök számára különösen aggasztó lehet, hogy az Aston Martin mindkét versenyzője, valamint a Racing Bulls újonca, Isack Hadjar és az Alpine pilótája, Pierre Gasly is megelőzte a Ferrari versenyzőit. Ez a teljesítmény jelentős visszaesést mutat a csapat korábbi eredményeihez képest.
Jacques Villeneuve különösen kritikusan nyilatkozott a Ferrari stratégiai döntéseiről. A szakértő szerint az olasz istálló hibát követett el azzal, hogy nem használta a közepesen kemény gumikat, amelyek gyorsabbnak tűntek az időmérő edzésen.
Bernie Collins elemzése szerint Hamilton rádióüzenetei már korábban is aggodalomra adtak okot a Ferrarihoz való csatlakozása óta, azonban Leclerc reakciója a Q2-ből való kiesésre még beszédesebb volt. A monacói versenyző viselkedése jól tükrözte a csapatnál uralkodó feszült légkört.