A maranellói alakulat jelentős erősítést hajt végre műszaki stábjában, miután sikerült megállapodniuk Franck Sanchez-zel, aki szeptembertől veszi át az aerodinamikai fejlesztési részleg irányítását. A tapasztalt szakember hosszú éveket töltött a Sauber csoportnál vezető aerodinamikusként, ahol az elmúlt időszakban kulcsszerepet játszott a svájci istálló technikai munkálataiban.
Sanchez karrierje során számos topcsapatnál megfordult már, 2012 és 2021 között például a Toro Rosso, majd az AlphaTauri kötelékében dolgozott. A faenzai alakulatnál először vezető aerodinamikusként, később pedig az egyesült királyságbeli bicester-i bázis aerodinamikai fejlesztési részlegének vezetőjeként tevékenykedett, ahol meghatározó szerepe volt a csapat technikai előrelépésében.
Nagy tapasztalat a Forma-1-ben
Az olasz mérnök pályafutása még korábban kezdődött a királykategóriában, hiszen a Toyota gyári csapatánál is dolgozott 2002 és 2009 között, amikor a japán márka még aktív résztvevője volt a sorozatnak. Első lépéseit azonban 2001-ben tette meg a sportágban, amikor a Prost Grand Prix szélcsatorna-mérnökeként kezdte építeni szakmai tudását és kapcsolatrendszerét.
Maranellóban különösen időszerű az érkezése, tekintve hogy az istálló nehéz idényt tudhat maga mögött 2025-ben, amikor egyetlen futamgyőzelmet sem sikerült aratniuk. Ennek ellenére a konstruktőri pontversenyben jelenleg a második helyen állnak, megelőzve a szintén erős formában versenyző Mercedest és a korábban domináns Red Bullt.
A 2026-os évad különösen fontos lesz minden csapat számára, mivel alapvető technikai szabályváltozások lépnek életbe, amelyek teljesen új fejlesztési irányokat követelnek majd meg. Az új előírások bevezetésével várhatóan jelentős átrendeződés következhet be az erőviszonyokban, különösen az idény eleji szakaszban, amikor a csapatok még csak ismerkednek az új körülményekkel.
Sanchez feladata elsősorban az lesz, hogy a Ferrari aerodinamikai részlegét felkészítse ezekre a kihívásokra, és biztosítsa, hogy a csapat az élmezőnyben maradjon a szabályváltást követően is. A szakember szeptemberi érkezése elegendő időt biztosít arra, hogy beilleszkedjen a maranellói munkakörnyezetbe, és aktívan részt vegyen a 2026-os autó fejlesztésében.
Szólj hozzá a cikkhez a lenti hozzászólás-fülnél!