Az FIA közleményben indokolta, miért rendeltek el virtuális biztonsági autót a hajrában, amely néhány körrel a leintés előtt semlegesítette a versenyt.
A 71 körös futam 70. körében Carlos Sainz a stadionrészben megpördült a Williamsével, és olyan sérülést szenvedett, hogy a legközelebbi megnyitáson keresztül kellett a pályabíróknak a korlát mögé tolni az autót. A helyszínen előbb sárga zászlót lengettek, majd VSC-re váltottak, ami megfosztotta Max Verstappent és Oscar Piastrit attól, hogy támadják Charles Leclerc-t, illetve Ollie Bearmant.
A testület azzal indokolta a beavatkozást, hogy Sainz autója külső segítségre szorult, ami kötelező pályabiztonsági eljárást hívott életre. A verseny a VSC után mintegy fél körrel a cél előtt újraindult. Ugyanebben a tájékoztatásban az FIA arra is kitért, hogy a futam elején külön közleményt adott ki a Liam Lawson elé kerülő pályabírók ügyében.
A közleményben ez áll: „Sainz megpördült, majd megállt a 14-es kanyar külső ívén lévő bukótérben. Az autó egy nyílt, kitett pozícióban állt meg. Ezt követően az autó füstölni kezdett, és a versenyirányítás tűzesetre vonatkozó értesítést kapott, ami egyértelművé tette, hogy a jármű mentéséhez pályabírói beavatkozásra lesz szükség."
„Ahogy az a szokásos eljárás, amikor pályabírókat küldenek ki egy autó eltávolítására, a versenyt semlegesítik – ezúttal virtuális biztonsági autót (VSC) rendeltek el mindaddig, amíg az autót biztonságos helyre, a korlátok mögé nem szállították."
„A VSC-t azonnal megszüntették, amint az autó védett pozícióba került, és a verseny zöld zászlós körülmények között fejeződött be."
„Szeretnénk hangsúlyozni tiszteletünket és elismerésünket a helyi ASN, az OMDAI, valamint az Autódromo Hermanos Rodríguez és pályabíróik iránt, akik önkéntesek, és kulcsszerepet játszanak sportágunk biztonságos és sikeres lebonyolításában. Professzionalizmusuk és elhivatottságuk felbecsülhetetlen érték minden egyes eseményünk során.”
