Franco Colapinto nagyon közel járt ahhoz Zandvoortban, hogy az idei évben először szerezzen pontot az Alpine-nal, és ezt a teljesítményt még az a Flavio Briatore is elismerte, aki néhány nappal korábban arról beszélt, talán hibázott az argentínnel.

A Holland Nagydíjat megelőzően Briatore arról beszélt, hogy „nem elégedett” Colapinto eddig mutatott teljesítményével, hiszen mióta Imolában átvette Jack Doohan helyét, még nem tudott a legjobb tízben végezni. A mezőny leggyengébb autójának tűnő Alpine-nal persze ez eleve nehéz feladat, de Zandvoort végül egészen biztatóan alakult a korábbi F2-es futamgyőztes számára.

Azok után, hogy az időmérő edzésen alig maradt el Pierre Gaslytól, Colapinto lágyabb abroncsokon kezdte meg a versenyt, aminek köszönhetően a verseny elején el is ment a francia mellett. Később aztán csapatutasításra vissza kellett adnia a pozíciót, mert a két pilóta eltérő taktikán volt.

Ugyanez volt a helyzet az utolsó biztonsági autós újraindításnál is, hiszen Colapinto akkor friss gumikat kapott, miközben Gaslyt kint hagyták a régebbi Pirelliken. Ez utóbbi döntés viszont hibásnak bizonyult, mivel a franciát folyamatosan előzték a riválisok, így végül ő lett az utolsó célba érkező pilóta. Colapinto viszont keményen harcolt, és a kockás zászlónál csak fél másodperc volt a hátránya a tizedik helyet megszerző Esteban Oconnal szemben.

„Mivel a pontzónán kívülről rajtoltunk, ezért a verseny során többször is kockáztattunk, hogy megpróbáljuk maximalizálni a pontszerzési esélyeinket” – nyilatkozta Briatore a leintés után, majd megjegyezte, hogy Colapinto „nagyon jó versenyt futott, valószínűleg ez volt a legerősebb futama az évben”.

Maga Colapinto eközben így fogalmazott délutánjáról: „Ma nagyon közel voltunk ahhoz, hogy csapatként pontokat gyűjtsünk. Folyamatosan résen kellett lennünk, és készen kellett állnunk, hogy lecsapjunk a lehetőségekre. Úgy éreztem, jól vezettem, és végül az idei legjobb eredményemet értem el.”

„Csapatként majd kielemezzük a futam bizonyos szakaszait, hogy lássuk, mit csinálhattunk volna jobban. Az utolsó biztonsági autónál kiálltunk lágyakért, hogy támadhassuk az előttünk lévőket. Nagyon közel jártunk, de a végén nem jött össze. Sok pozitívumot lehet elvinni erről a hétvégéről. A kvalifikációs teljesítményünk javult, úgy érzem, kezdenek összeállni nálam a dolgok, és már várom, hogy Monzában versenyezhessek” – zárta Colapinto, aki egy éve éppen Olaszországban futotta első F1-es versenyét.

Nincsenek elérhető cikkek