A Ferrari újonnan szerződtetett versenyzője, Lewis Hamilton komoly fenntartásokkal tekint a 2026-os szabályváltozások elé, miközben nosztalgiával emlékezik vissza a Michael Schumacher-korszak versenyautóinak hangjára. A 40 éves brit pilóta számára elsősorban a motorhang és az autók súlya jelent aggasztó tényezőt a közelgő szabályrendszerben, amely az elektromos teljesítmény növelésére és a könnyebb konstrukciókra helyezi a hangsúlyt.
"Személyes véleményem szerint nem a megfelelő irányba haladunk, ugyanakkor lehet, hogy jövőre kellemes meglepetésben lesz részünk, amikor megérkeznek az új autók" - nyilatkozta Hamilton a Sky Sports F1-nek. A hétszeres világbajnok azt is megosztotta, miszerint pályafutása során még sosem vezetett olyan nehéz versenyautókat, mint a jelenlegi generációs konstrukciók, noha 2026-ra ígéretet kaptak a súlycsökkentésre.
A brit versenyző számára meghatározó élményt jelentenek a korábbi korszakok erőteljes motorhangjai. "Nagyon hiányzik az igazi hangzás, amikor pedig egy V12-es Ferrarit hallasz, az maga a szenvedély" - mondta Hamilton, majd felidézte a másik hétszeres világbajnok, Michael Schumacher Ferrari-korszakát. "Amióta áttértünk a V6-os motorokra - ami természetesen fenntarthatósági szempontból pozitív irányváltás volt -, a hangzás már közel sem olyan lenyűgöző, mint amikor Schumacher 2003-as autója száguld el melletted."
Hamilton és a Ferrari közös útja
A brit pilóta Ferrari-karrierje egyelőre döcögősen indult, azonban az imolaiban megszerzett negyedik helyezés már biztatóbb jeleket mutat. Hamilton láthatóan egyre jobban megtalálja a közös hangot a csapat kulcsembereivel, miközben történelmi célért küzd a nyolcadik világbajnoki címért, amit még Schumachernek sem sikerült elérnie.
Noha életkora miatt valószínűtlen, hogy Hamilton megközelíthetné Schumacher öt világbajnoki címét a Scuderiával, a brit versenyző mindenképpen az istálló egyik legjelentősebb igazolásának számít a német legendát követő időszakban. A csapat számára különösen fontos lehet Hamilton tapasztalata, hiszen 2008 óta várnak az újabb bajnoki címre.
Motorhang-vita az F1-ben
A motorhang kérdése nem kizárólag Hamilton számára jelent gondot a modern F1-ben. Christian Horner nemrégiben azt javasolta, hogy 2028-ra töröljék el az új szabályokat, és helyettük 2030-ra vezessék be a fenntartható üzemanyaggal működő V10-es motorokat. Ezt a felvetést ugyan elutasították a döntéshozók, azonban a 2030-as bevezetés lehetősége továbbra is napirenden maradt.