A 2025-ös Forma-1-es szezon kezdete óta Lewis Hamilton és a Ferrari együttműködése korántsem a várakozásoknak megfelelően alakul, mivel a brit versenyző továbbra sem találja a megfelelő összhangot új versenyautójával.
Az egyetlen sprintfutam-győzelem mellett a hétszeres világbajnok számos nehézséggel szembesült az évad első hét versenyén, ugyanakkor az Emilia Romagna Nagydíjon mutatott teljesítménye némi bizakodásra adhat okot.
A maranellói alakulathoz történő átigazolása után Hamilton számára az egyik legnagyobb kihívást a váltók kezelése jelenti, ami nem meglepő annak fényében, hogy közel két évtizeden át kizárólag Mercedes konstrukciókat vezetett. A brit pilóta az Imolában elért negyedik helyezése után osztotta meg a sajtóval azokat a tapasztalatait, amelyek szerint a csapat egyelőre tartózkodóan fogadja fejlesztési javaslatait.
"Több olyan ötletem is van, amelyeket szeretnék a héten kipróbálni, de a csapatnál egyelőre vonakodnak ezek megvalósításától, feltehetően azért, mert jelenleg számos más területre kell koncentrálnunk. Bízom benne, hogy sikerül további teljesítményt találnunk az autóban" - mondta Hamilton.
Bizonytalanság Monaco előtt
A 2025-ös szezon első hét versenyén a brit versenyző eredményei elmaradtak a várakozásoktól, ráadásul még a kínai sprintfutamon aratott győzelem örömét is beárnyékolta, hogy másnap mindkét Ferrari versenygépet kizárták a futamról. Ez a tendencia jól példázza az olasz istálló idei szereplését, ahol a reményteli pillanatokat rendre kudarcok követik.
A monacói versenyhétvége különleges jelentőséggel bír Hamilton számára, hiszen a legendás utcai pálya helyszínéül szolgáló hercegség egyben az otthonát is jelenti. A tapasztalt versenyző ugyanakkor elismerte, egyelőre fogalma sincs, mire számíthat az SF25-tel a szűk utcákon.
"A következő verseny teljes egészében az alacsony sebességű kanyarokról szól, így meg kell néznünk, hogyan tudunk még több teljesítményt kihozni az autóból. Minden pályára úgy érkezem, hogy először vezetek ott Ferrari versenyautót, így valójában fogalmam sincs, milyen érzés lesz Monacóban" - nyilatkozta a 40 éves pilóta.
Az időmérő edzésen nyújtott teljesítmény kulcsfontosságú lehet a hétvége kimenetele szempontjából, különösen annak fényében, hogy a Ferrari eddig nem tudta maximalizálni az autóban rejlő potenciált a kvalifikációkon. A monacói nagydíj, amely a motosport nem hivatalos Tripla Koronájának része a Le Mans-i 24 órás verseny és az Indy 500 mellett, különösen nagy kihívást jelenthet Hamilton számára, amennyiben továbbra sem sikerül kellő magabiztosságra szert tennie az SF25 vezetésében.