A Ferrari versenyzője, Lewis Hamilton rendkívül csalódottan zárta a Las Vegas-i időmérőt, ugyanis mindössze a 20. helyet szerezte meg, ami egyben azt is jelenti, hogy 2009 óta ő az első Ferrari-pilóta, aki utolsóként kvalifikál egy Forma–1-es futamra. A brit ráadásul majdnem négy másodperccel maradt el George Russell Q1-ben elért legjobb körétől, miközben a leglassabb riválisához képest is jelentős, több mint három tizedmásodperces hátrányt gyűjtött össze.
Hamilton ezúttal nem idő nélkül zárt, ugyanis 1:57.115-tel ért célba az első szakaszban, így még különösebb figyelmet kapott a helyezése. A Ferrari másik versenyzője, Charles Leclerc jóval erősebb teljesítményt nyújtott, hiszen a kilencedik helyen zárta a Q1-et, majd a Q3-ban is megőrizte ezt a pozíciót.
Button szerint Hamilton összezavarodott a vonalaknál
A korábbi világbajnok, Jenson Button úgy véli, Hamilton a pálya egy kritikus pontján hibázott. A brit szakértő szerint a Ferrari versenyzője rosszul mérte fel, hol található a köridőt mérő célvonal, ami végül a Q1-es kieséséhez vezetett. „Ha bizonytalan vagy, menj tovább, amíg nem szólnak, hogy lassíts. Szerintem minden szabályt ismerned kell, ugyanis ha piros fényeket látsz magad előtt felvillanni, könnyű azt hinni, hogy vége a körnek. De a célvonal, természetesen még az előtt van” – fogalmazott, majd arra is kitért, hogy Hamiltonnak ezt tudnia kellett volna, hiszen az előző köre idejét is megkapta a kijelzőjén.
Button szerint az is szerepet játszhatott, hogy az időmérő rendkívül kaotikus körülmények között zajlott, ezért Hamilton a kör végén inkább megkönnyebbült, mintsem újabb gyors körre készült volna.
„Annyi minden történik odabent, hogy talán részben örült is annak, hogy vége. De elvesztette a fókuszt abban, ami a következő kör megkezdéséhez szükséges” – értékelt, kitérve arra is, hogy a Ferrari sem volt tisztában azzal, hogy a brit pilóta nem tudja pontosan, hol van a célvonal a piros lámpákhoz képest.
Davidson sem látott reális továbbjutási esélyt
A Sky Sports másik szakértője, Anthony Davidson érdekesnek nevezte, hogy a Ferrari nem tájékoztatta Hamilton-t arról, hogy még belefért volna egy újabb gyorskör.
„Amikor a célvonalhoz ér, 100%, hogy mehet tovább, jó lenne rátenni még egy kört. De amint áthalad rajta, azonnal piros lesz” – magyarázta, majd hozzátette, hogy ilyen sebességeknél rendkívül nehéz megítélni a helyzetet.
Davidson szerint azonban mindez valószínűleg nem változtatott volna a végeredményen. „Nem hiszem, hogy meg lett volna a tempója. De nagyon közel volt ahhoz, hogy eldöntse, érdemes-e még egy kört menni. A kijelzőkön egyértelműen látszott, hogy biztonságban volt, és valahogy mégsem kapta meg ezt az információt. Szerintem kihagyott egy érvényes gyors kört” – összegezte.
