Motorsport.hu|2025. 07. 26. 17:06
A hétszeres világbajnok két egymást követő Q1-es kiesés után vállalta a felelősséget a Belga Nagydíjon.

A Ferrari pilótája nem keresett kibúvókat a Belga Nagydíj hétvégéjén tapasztalt rendkívül gyenge teljesítményét követően, amikor a Q1-es szakaszban egyaránt búcsúzni kényszerült mind a sprintkvalifikáción, mind pedig a szombati fő időmérőn. Az egyedülálló negatív sorozat után Hamilton teljes mértékben magára vállalta a felelősséget, miközben csapatától is nyilvánosan elnézést kért a történtekért.

„Hibáztam, és teljességgel elfogadhatatlan, hogy kétszer is kiestem a kvalifikáció első szakaszában, ezért alaposan át kell értékelnem a teljesítményemet," – nyilatkozta a Sky Sports F1-nek a brit pilóta, miután a 16. rajtkockánál nem jutott előrébb. A leggyorsabb körét érvénytelenítették a Raidillonnál elkövetett pályaelhagyás miatt, így mindössze három tizedmásodperccel maradt el Gabriel Bortoleto Sauberétől.

A hétszeres világbajnok szerint az SF-25-ös versenygép az időmérő előtt elvégzett módosítások ellenére sem nyújtott számára kellő komfortérzetet a belgiumi aszfalton. A maranellói csapat versenyzőjének már a kvalifikáció kezdeti szakaszában a második szett lágy keverékű abroncsot kellett használnia a továbbjutás reményében, ám minden erőfeszítése ellenére hamar szertefoszlottak az álmai, és később elismerte, hogy saját hibái jelentős szerepet játszottak ebben a fiaskóban.

„Megpróbáltunk néhány módosítást végrehajtani az autón, és kezdetben nem tűnt annyira rossznak a helyzet, azonban már a legelején kénytelenek voltunk bevetni a második garnitúra lágy abroncsot, én pedig emellett még hibáztam is, ami ilyen szinten egyszerűen megengedhetetlen," – tette hozzá önkritikusan.

A brit versenyző, felismerve, hogy a 2025-ös szezon már több mint kompromittált számára, elárulta, hogy megosztott a Ferrarival egy olyan dokumentumot, amely részletesen tartalmazza azokat a fejlesztési területeket, amelyekre a jövőbeli szezonokban koncentrálniuk kell. Hamilton szerint a csapatnak mostantól elsősorban a 2026-ra tervezett jelentős szabályváltozásokra kell összpontosítania az erőfeszítéseit.

„Igyekszünk a lehető legtöbbet kihozni abból, amink van, és mindenki keményen dolgozik a gyárban. Kaptunk néhány fejlesztést, de valószínűleg ennyi volt az idei évre. Az igazi munka most kezdődik a következő évre, és különösen 2026-ra vonatkozóan," – mondta a brit pilóta, aki tisztában van vele, hogy a Mercedestől a Ferrarihoz való átigazolása nem bizonyult zökkenőmentesnek.

A következetlenül váltakozó teljesítmény és az új csapathoz való nehézkes alkalmazkodás között Hamilton tudja, hogy az idő egyre fogy, ha ismét világbajnoki címre akar törni. A jelenlegi helyzet azonban rendkívül kiábrándító, és ezt ő maga ismeri el legjobban, miközben továbbra is keresi a megfelelő összhangot az olasz istállónál, ahol a kezdeti lelkesedést követően egyre több kihívással szembesül a pályán elért eredmények tekintetében.

Élő közvetítés