Motorsport.hu|2025. 08. 11. 07:47
A statisztikák szerint a Ferrari versenyzője a Hungaroringen is képes volt az élmezőnybeli tempóra.

A Ferrari számára felemásan alakult a Magyar Nagydíj időmérője. A hétszeres világbajnok Lewis Hamilton az állandóan változó időjárás miatt nem talált megfelelő ritmust, és csak a 12. rajtkockát szerezte meg. A másik autóban Charles Leclerc sem érezte magát igazán otthonosan az SF-25 volánja mögött, ennek ellenére bejutott a Q3-ba, ahol egy remek körrel megszerezte a pole pozíciót – azon a pályán, ahol eddig ritkán érezte magát igazán versenyképesnek.

A futamon a monacói pilóta jól rajtolt, az első kanyarban pedig megőrizte vezető helyét. Első etapjában erős tempót diktált, és kisebb előnyt alakított ki Oscar Piastri előtt. Bár a második etap elején is versenyképesnek tűnt, a hajrára látványosan visszaesett, így végül csak a negyedik helyen zárt.

Hamilton kemény keverékű gumikkal kezdett, és a verseny nagy részét forgalomban töltötte. Amikor tiszta pályán autózhatott, még használt abroncsokon is meggyőző tempót mutatott, de a második gumiszettjén ismét beragadt a lassabb riválisok mögé. Végül ugyanott, a 12. helyen intették le, ahonnan indult.

Az időmérőn elért eredményét szoros apró döntötték el: a Q1-ben csupán 151 ezredmásodperccel volt lassabb Leclerc-nél, a Q2-ben pedig 247 ezreddel maradt el tőle. Ez a különbség elég volt ahhoz, hogy lemaradjon a Q3-ról, ahol mindössze 15 ezreddel maradt el a tizedik helyen végző Sauber-pilótától, Gabriel Bortolétótól.

A részletes köridő-elemzés szerint Hamilton fő problémája egyértelműen a forgalom volt. A boxplot-diagramok tanúsága szerint a brit versenyző rendelkezett a legszélesebb köridő-szórással, ami jól mutatta, mennyit veszített a lassabb autók mögött.

Hosszú körökön át követte Oliver Bearman Haasát és Isack Hadjar Racing Bullsát, akik csak a 30. és 33. körben álltak ki. Ekkor Hamilton azonnal 1,5 másodperccel gyorsabb kört futott, mint a forgalomban töltött szakaszban.

A statisztikák a medián és az átlagos köridő közötti különbséget is jól mutatták: a medián jelentősen magasabb volt, ami szintén azt igazolta, hogy a Ferrari versenyzője jóval gyorsabb lett volna, ha nincs előtte akadály.

Felmerül a kérdés: lett volna esélye a dobogóra? A számok alapján igen. Hamilton egykiállásos taktikán volt, ahogy Lando Norris is, aki a 3. rajtkockából indulva a 20. körben került tiszta levegőbe. A McLaren britje ekkor 1:22.1-es átlagtempót futott. Hamilton, amikor a 34–42. körök között forgalom nélkül haladhatott, átlagosan 1:22.45-ös időket ért el, ráadásul jóval kopottabb kemény gumikon.

A 43. körben állt ki friss közepesekért, majd gyorsan utolérte és megelőzte Pierre Gaslyt és Esteban Ocont. Ezután Carlos Sainz következett, akit egy kör múlva maga mögé utasított, majd Isack Hadjart kezdte üldözni. Bár hét kör alatt hat másodpercet ledolgozott, a Racing Bulls pilótája DRS-t kapott Andrea Kimi Antonellitől, így Hamilton nem tudott előrébb lépni, és végül csak a csalódást keltő 12. helyen ért célba.

Élő közvetítés