Jogos kijelentés, hogy a Red Bull autói nem ugyanolyanok azóta, hogy Adrian Newey 11 hónapja elhagyta a csapatot.

Helmut Marko elismerte, hogy a Red Bullnak hiányzik Adrian Newey tervezői zsenialitása, miközben küzdenek egy olyan autóval, amely Liam Lawson menesztéséhez vezetett.

Lawsont a Racing Bullshoz fokozták le mindössze két futam után a Red Bullnál töltött karrierjében, helyére Cunoda Júkit léptették elő, aki a következő, hazai japán futamán már az új csapatánál versenyez.

Marko azóta brutálisan beismerte, hogy „hiba volt" Lawsonhoz fordulni Sergio Perez helyetteseként, akit tavaly év végén vásároltak ki a szerződéséből. Az osztrák tanácsadó azt is állította, hogy a 23 éves pilóta nem tudott megbirkózni a nyomással.

A 81 éves sportvezető legalább annyit elismert, hogy az RB21, ez a nehezen kezelhető autó, amely Lawson bukásához vezetett, „nehezen vezethető".

Olyan autóról van szó, amellyel Lawson nem tudott megbarátkozni, ami odáig vezetett, hogy az összes időmérőjén már a Q1-ben búcsúzott, és ami még rosszabb, a kínai sprint és nagydíj időmérőjén is utolsóként végzett.

A feltételezések szerint a Red Bull autója nem ugyanaz, amióta Newey tavaly május elején elhagyta a csapatot, mielőtt úgy döntött, hogy az Aston Martinhoz csatlakozik, ahol március 3-án kezdte meg a munkát.

Marko most elismerte, hogy az RB21 teljesítményhiánya összefügg azzal, hogy Newey már nincs a Red Bullnál. „Természetesen hiányzik nekünk egy ilyen ember" – mondta Marko az OE24-nek. „Egy Newey az Newey."

A Red Bull védelmében Marko hozzátette: „De mi közel ezer fős csapat vagyunk. A mögötte álló csapatot fokozatosan építettük fel."

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL