A fiatal ausztrál versenyző helyzete már a 2024-es Abu-Dzabi Nagydíjon történt debütálása előtt bizonytalannak tűnt. A kétségek tovább fokozódtak, amikor Franco Colapintót bejelentették mint új teszt- és tartalékpilótát, aki lenyűgöző teljesítményt nyújtott rövid tavalyi williamses szereplése során, jelentős anyagi támogatást hozva magával.
Az argentin versenyzőt ráadásul az Alpine tanácsadója, Flavio Briatore is támogatja, aki hírhedt a kíméletlen idény közbeni pilótacserékről.
Szakmai körökben elterjedt információk szerint Doohan „türelmi időt" kapott nyárig, hogy bizonyítson. Oliver Oakes csapatfőnök nyilvánosan kiállt mellette, és hangsúlyozta, hogy megfelelő időt biztosítanak számára a teljesítmény bizonyítására.
Doohan F1-es karrierjének kezdete baleset-sorozattal terhelt, két komoly ütközéssel az első öt futamon. Pierre Gasly csapattársával szemben alulmaradt, bár a Szaúdi Nagydíjig szoros versenyt vívtak.
A Backstage Boxengasse podcastben Schumacher részletezte a kulcsfontosságú szponzori szerződést: „Nem akarom olyan keményen fogalmazni, mint Dr. Marko, aki C-kategóriás pilótának nevezte. Biztosan nem az, jó versenyző, de véleményem szerint nem elég jó a Forma-1-be" – mondta.
„Ha Colapintótól nem érkezik pénz, akkor egyelőre nem hiszem, hogy lecserélik, mert úgy hallom, Doohannek is van egy 10 millió eurós szponzora, és ezt valahogy ki kell fizetni. El tudom képzelni, hogy valahogy túléli, de Flavio mindig jó egy meglepetésre."