A 23 éves új-zélandi pilótát eredetileg Sergio Perez helyére szerződtették, miután a mexikói teljesítménye miatt a csapat elvesztette a konstruktőri bajnokságot.
Melbourne-ben Lawson a 18. helyről indulva kiesett a nehéz körülmények között, Sanghajban pedig még rosszabbul alakult a helyzete, ahol mind a sprintfutamon, mind a főfutamon az utolsó helyről rajtolt.
A versenyző a színfalak mögött „összetört", teljesen elvesztette bizalmát az RB21-es versenyautóban. Képtelen volt alkalmazkodni a kocsi érzékeny beállításaihoz, amely probléma korábban Perezt, Gaslyt és Albont is sújtotta Verstappen mellett.
A Daily Mail értesülései szerint Helmut Marko már Melbourne után meg akart válni Lawsontól, de Christian Horner közbenjárására még egy esélyt kapott Sanghajban. A kínai versenyen nyújtott gyenge teljesítmény után azonban már elkerülhetetlen volt a csere.
Lawson pályafutása így a legrövidebb a Red Bullnál eltöltött karrierek közül, mindössze két verseny után búcsúzott a Milton Keynes-i istállótól. Az új-zélandi versenyző korábban csak 11 Forma-1-es futamon vett részt a Racing Bulls (korábbi RB és AlphaTauri) színeiben, mielőtt a Red Bullhoz került volna.
Karun Chandhok szakértő már az ausztrál versenyen felvetette, hogy talán túl korai volt Lawson számára a Red Bull-ülés. A pilóta korábban sosem versenyzett az Albert Parkban, ráadásul az esős időjárás tovább nehezítette a helyzetét.
Jaime Alguersuari pedig az onboard felvételeket elemezve megállapította, hogy Lawson „elveszettnek" tűnt és képtelen volt megbarátkozni az autóval.