A 2025-ös Abu-Dzabi Nagydíj mindenekelőtt Lando Norris világbajnoki sikeréről marad emlékezetes, ugyanis a brit pilóta első címét szerezte meg a McLarennel. A hétvége ugyanakkor más szempontból is korszakhatárt jelentett, hiszen a Sauber ezzel a futammal zárta le több mint három évtizedes F1-es szereplését, mielőtt 2026-ban az Audi teljes irányítása mellett új fejezet kezdődik.
A csapat 1993 óta íródó történetében voltak BMW- és Alfa Romeo-korszakok, egy győzelem Robert Kubicával a 2008-as Kanadai Nagydíjon, és több mint húsz dobogó, köztük a legutóbbi is ebben a szezonban Nico Hülkenbergtől. A német a Brit Nagydíjon váratlanul harmadik lett, ugyanis ezzel rekordot döntött azzal, hogy 239 indulás után állhatott először dobogóra.
A 38 éves Hülkenberg most is emlékezetes hétvégét zárt, ugyanis a 18. rajthelyről kapaszkodott fel a kilencedik pozícióba, amivel Hadjarral pontegyenlőségben fejezte be a szezont. Úgy fogalmazott, hogy „két pontot szerezni egy csalódást keltő szombat után, és a 18. helyről indulva, mindenképpen olyan dolog, aminek nagyon, nagyon örülök”.
Hozzátette, hogy „nem könnyű előrébb jutni ezen a pályán, ugyanis nagyjából mindenki hasonló tempót fut. Összességében ezért is vagyok nagyon boldog a kilencedik hellyel, jó érzés így lezárni az idényt”.
A Sauberről is külön beszélt, rámutatva arra, hogy „szép módja ez a búcsúnak, ugyanis Peter hosszú hagyományt teremtett a csapattal, és óriási tisztelet van bennem az iránt, amit felépített”.
Úgy látta, a szezon számos szempontból előrelépést hozott: „Szerintem igazán jó évünk volt, sok pozitív dolog történt velünk. Fejlődtünk, épültünk, és több igazán emlékezetes hétvégénk is akadt. A dobogó különleges volt, nagy teher esett le a vállamról, nagyon boldog voltam miatta.”
Visszatekintve kiemelte Barcelonát, Budapestet, Monzát és Austint, ugyanis ezekben a futamokban érezte leginkább, hogy a csapat valóban képes kihasználni a lehetőségeit. Voltak azonban hétvégék, amikor ez kevésbé sikerült, és ez szerinte természetes egy hosszú idényben.
„Most kipihenjük az idényt, aztán készülünk a következő fejezetre” – összegzett.
Csapattársa, Gabriel Bortoleto jóval visszafogottabban értékelte a hétvégét. A 2024-es Forma–2-es bajnok a tizenegyedik helyen ért célba, és nyíltan kimondta, mennyire fájó számára a pontszerzés elmaradása.
„Nem tagadom, kicsit csalódott vagyok, ugyanis közvetlenül a pontzóna mögött végezni mindig frusztráló. Nehezen tudtunk felépülni az első kör után, és úgy érzem, ma nem használtuk ki teljesen a lehetőségeinket” – mondta.
Kiemelte, hogy az időmérő különösen jól sikerült, és emiatt is sajnálja, hogy a futamon nem jött össze a pontszerzés. „A kvalifikáción fantasztikus volt az autó, és tényleg éreztem, hogy ma lehetett volna esélyünk pár pontra. Ha visszatekintek az első F1-es évemre, különleges szezon volt ez számomra, tele jó eredményekkel és remek időmérőkkel, úgyhogy bőven van mire büszkének lennem. A csapat nélkül mindezt nem sikerült volna elérni.”
A brazil hozzátette, hogy „pozitív és értékes év van mögöttünk”, majd előretekintett a 2026-os felkészülésre, ugyanis már most izgatottan várja a folytatást: „Alig várom, hogy elkezdhessünk dolgozni a jövőnkön, és remélhetőleg nagyobb célokért harcolhassunk.”
