A 2025-ös idény lezárultával nemcsak egy korszak ért véget a Forma–1-ben, hanem megnyílt az út a sportág következő nagy technikai forradalma előtt is. A 2026-os évad új szabályrendszert hoz, amelynek legfontosabb elemei a visszatérő aktív aerodinamika, valamint a radikálisan átalakuló erőforrások lesznek – utóbbiak esetében a belső égésű motor és az elektromos rendszer teljesítménye 50-50 százalékos arányban oszlik majd meg.
Miközben a legtöbb csapat már hónapok óta dolgozik a vadonatúj konstrukciókon, a fejlesztési verseny csak most kezd igazán élesedni. A 2026-os szezon első felében – január 1. és június 30. között – ismét életbe lép a szélcsatornás és CFD-fejlesztésekre vonatkozó kvótarendszer, amely a 2025-ös konstruktőri világbajnoki sorrend alapján határozza meg, hogy ki mennyi időt tölthet el aerodinamikai teszteléssel.
A rendszer célja továbbra is az, hogy kiegyenlítettebbé tegye a mezőnyt, vagyis a gyengébben szereplő csapatok több lehetőséget kapnak a felzárkózásra. Az alapérték 100%-nak felel meg, ami 320 szélcsatornás menetet (nagyjából 80 óra tesztidőt) jelent. Ez a hetedik helyen végző csapatnak jár, a többiek pedig ettől felfelé vagy lefelé térnek el, helyezésenként 5%-kal.
A 2026-os évre azonban van egy kivétel is: a mezőnyhöz újonnan csatlakozó Cadillac – amely nem vett részt a 2025-ös szezonban – ugyanazt a fejlesztési kvótát kapja, mint az utolsó helyen záró Alpine.
A címvédő McLaren a legkevesebb tesztidővel gazdálkodhat, mindössze 70%-kal, ami 224 szélcsatornás menetet jelent. Őket követi a második helyen záró Mercedes 75%-kal (240 menet), majd a Red Bull 80%-kal (256 menet), és a Ferrari 85%-kal (272 menet). Ez a négy csapat dominálta a 2025-ös szezont, így nem meglepő, hogy számukra kevesebb fejlesztési lehetőség áll rendelkezésre.
A Williams meglepetésre az ötödik helyen végzett, így 90%-os kvótát kapott (288 menet), a Racing Bulls 95%-ot (304 menet), míg az Aston Martin a hetedik helyezettként a standard 100%-kal (320 menet) számolhat.
A mezőny másik felében a legnagyobb előnyt azok a csapatok élvezik, amelyek a leggyengébben szerepeltek 2025-ben. A Haas 105%-ot kapott (336 menet), az Audi – amely 2026-tól váltja a Saubert – 110%-kal (352 menet) indul, míg az Alpine és az újonc Cadillac egyaránt 115%-os kvótát kapott, ami 368 szélcsatornás menetet jelent.
Ez az elosztás kulcsfontosságú lehet a szezon első felében, hiszen a teljesen új szabályrendszer miatt a fejlesztések üteme és hatékonysága döntő szerepet játszhat abban, hogy melyik csapat találja el legjobban az új irányt.
| Poz. | Csapat | % Szélcsatorna-használat | Tesztidő (óra) | CFD-teszt |
| 1 | McLaren | 70% (224 menet) | 56 | 1,400 |
| 2 | Mercedes | 75% (240 menet) | 60 | 1,500 |
| 3 | Red Bull | 80% (256 menet) | 64 | 1,600 |
| 4 | Ferrari | 85% (272 menet) | 68 | 1,700 |
| 5 | Williams | 90% (288 menet) | 72 | 1,800 |
| 6 | Racing Bulls | 95% (304 menet) | 76 | 1,900 |
| 7 | Aston Martin | 100% (320 menet) | 80 | 2,000 |
| 8 | Haas | 105% (336 menet) | 84 | 2,100 |
| 9 | Sauber / Audi | 110% (352 menet) | 88 | 2,200 |
| 10 | Alpine | 115% (368 menet) | 92 | 2,300 |
| * | Cadillac | 115% (368 menet) | 92 | 2,300 |
