A kvalifikáció első szakaszában történt látványos bukása után az RB versenyzője önkritikusan értékelte teljesítményét.

Az Emilia Romagna Nagydíj hétvégéjén Max Verstappen kezdeti nehézségek után jelentős javulást mutatott az időmérő edzésen, amelynek során végül a második rajtkockát szerezte meg Oscar Piastri McLarenje mögött.

A négyszeres világbajnok holland versenyző már a harmadik szabadedzésen megmutatta valódi tempóját, ami előrevetítette kiemelkedő kvalifikációs teljesítményét.

Csapattársa, Cunoda Júki ugyanakkor a hétvége elejétől komoly kihívásokkal küzdött az olasz versenypályán. A japán pilóta RB21-es versenyautóján végrehajtott számos beállítási módosítás ellenére sem tudta megmutatni az autó valódi potenciálját, miután az időmérő első szakaszában súlyos balesetet szenvedett.

A tapasztalt szakemberek szerint a japán versenyző túlságosan ráhajtott a rázókőre, aminek következtében egyik kereke a füves részre került, majd a versenygép megpördült és a védőfalnak csapódott. Az ütközés olyan erős volt, hogy az autó a tetejére fordult, ám szerencsére Cunoda sértetlenül szállt ki a roncsból.

Az incidenst követően a japán pilóta részletesen beszámolt a történtekről. "Szerencsére fizikailag teljesen rendben vagyok. A harmadik szabadedzés után jelentős módosításokat végeztünk az autón, de túlzottan nagy kockázatot vállaltam a gyors körömön, túl agresszívan vettem a rázókövet, ami miatt elveszítettem az irányítást" – mondta az RB versenyzője.

Cunoda őszintén beismerte felelősségét a történtekért. "Rendkívül bosszantó ez a helyzet, mivel egy elkerülhető hiba miatt most hatalmas többletmunkát okoztam a szerelőknek. Az autó tempója megfelelő volt a baleset előtt, pontosan tudom, mit rontottam el, ami még inkább sajnálatossá teszi a helyzetet" – nyilatkozta.

A versenyző végezetül reményét fejezte ki a vasárnapi futammal kapcsolatban. "Elnézést kérek a csapattól, most alaposan megvizsgáljuk az autó állapotát, és bízom benne, hogy minden rendben lesz a holnapi versenyre" – tette hozzá Cunoda.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL