A Mexikói Nagydíj nyitó köre körül kialakult vita adott apropót Herbert értékelésének, aki az AdventureGamersnek beszélve a rajt utáni incidensek megítélését és a következetességet kérte számon.
„Számomra a legnagyobb gond, hogy ami az első kanyarban, az első körben történik, afelett hajlamosak szemet hunyni, mert a gumik hidegek és még nincs meg a tempó, és ha történik valami, nem alkalmaznak büntetést” – mondta Herbert.
„Nem értek ezzel egyet. Ők a világ legjobbjai, és ahogy Mexikóban láttuk, kihasználták az első kör lehetőségeit? Valószínűleg igen, mert megtehették. Amikor Max kívül próbált elmenni és elfogyott a hely, visszajött a pályára veszteség nélkül. Láttuk, hogy Charles levágta a pályát, és nem vesztett, nyert. Lewis mellett volt, végül Max előtt találta magát, így második lett, büntetés nélkül.”
„Ha Lewis egyszerűen lassított volna és hagyja, hogy Max leszakadjon róla, szerintem nem kap büntetést. Sokan mondták, hogy a tíz másodperc túl szigorú. De a tíz másodpercet egységesen kellene adni, bármikor” – tette hozzá. „Hogy ez néha kemény? Igen. Kemény volt Lewisszal? Igen. De nem mondhatod, hogy adjunk csak ötöt. Nem, ezt nem lehet.”
„A versenyzők tudják, hogy jöhet büntetés, de belenézel a tükörbe, és látod, hogy olyan különbséggel jöttél ki, ami nem volt ott a kanyar bejáratánál” – mondta.
Herbert szerint a rajt nem lehet „szabadpréda”. „Ez a különbség az első körrel. Általában úgy tekintenek rá, hogy nem teszünk semmit, mert nehéz dönteni. Az a bajom, hogy ahogy az első kanyarba érkeztek, mindenki visszaélt vele, tudva, hogy nem lesz következmény. Mind tudják, hogy az első kör szinte szabadpréda.”
„Nem szabadna annak lennie, mert ez is a verseny része, a hétvége része. Nem a Formula Ford Fesztiválról beszélünk. A világ legjobb F1-pilótáiról beszélünk. Hidegebb gumin, pozícióért harcolva is mérlegelni kell, és ha hibázol és előnyt szerzel, jöhet a büntetés.”
„Voltak előnyök, csak nem tekintették annak, mert másként nézik az első kört. Nem értek egyet. Téves. Ők a legjobbak, a legjobb ítélőképességgel. Ha vizes a pálya, azt is megoldják. De mert hűvösebb a gumi az első körben... ugyan már! Ez a verseny része. Okosnak kell lenni.”
