A DRS-rendszer szabálytalansága miatt mindkét Williams versenyautót kizárták a szingapúri időmérő edzésről.

Súlyos következményekkel járó technikai szabálytalanságot tárt fel az FIA a Szingapúri Nagydíj időmérő edzését követő rutinellenőrzés során. A Williams mindkét versenygépét kizárták az időmérőről, miután a DRS-rendszer résméreteiben szabálytalanságot találtak.

Alex Albon és Carlos Sainz eredetileg a 12. és 13. rajtkockát szerezte meg az FW47-es konstrukcióval, ám az autók műszaki átvizsgálása során kiderült, hogy a DRS-szárny nyitott állapotában mindkét oldalon meghaladta a szabályokban rögzített 85 milliméteres maximális értéket.

A technikai szabályzat 3.10.10g pontja egyértelműen meghatározza a DRS-szárny állítható pozíciójának felső határértékét. A Williams mérnökei az időmérő előtt még saját méréseket végeztek, amelyek szerint a szárnyak az előírt tűréshatáron belül voltak, ám az FIA hivatalos mérési eredményeit végül nem vitatták.

A csapat teljes mértékben elfogadta a szabálytalanság tényét, és elismerte, hogy a hátsó szárny kialakítása nem felelt meg a technikai előírásoknak. A versenybírók közleményükben részletesen ismertették a kizárás okait és a döntéshozatal folyamatát.

"A kvalifikáció utáni ellenőrzés során megállapítottuk, hogy a hátsó szárny nem felel meg a technikai szabályzatnak. A DRS aktivált állapotában a szárny külső részein mindkét oldalon túllépte a megengedett 85 milliméteres határértéket" – áll a versenybírók hivatalos közleményében.

Az FIA hangsúlyozta, hogy a Williams képviselői a meghallgatás során teljes együttműködést tanúsítottak. "A csapat nem vitatta sem a mérési eljárást, sem a módszertant, sem pedig a mérőberendezések pontosságát. Teljes mértékben elfogadták az FIA mérési eredményeit, és elismerték, hogy az autókra szerelt hátsó szárnyak nem feleltek meg a technikai szabályzat követelményeinek" – olvasható a dokumentumban.

A szabálytalanság miatt a versenybírók a technikai vétségekre vonatkozó standard büntetést alkalmazták, amely ebben az esetben a kvalifikációs eredmények törlését jelentette. Ez különösen fájdalmas a Williams számára, hiszen mindkét versenyző jó pozícióból kezdhette volna a futamot.

A kizárás következtében jelentősen átrendeződik a rajtrács, ami több csapatnak is előnyös helyzetet teremt a vasárnapi versenyre. A Williams így most azzal a kihívással néz szembe, hogy a mezőny végéről kell megpróbálnia a pontszerző helyekért küzdeni a technikailag rendkívül igényes szingapúri utcai pályán.