A német prémiumgyártó 2026-os Forma–1-es debütálása előtt aggasztó hírek láttak napvilágot az Audi erőforrásának teljesítményéről. A Saubert teljes egészében felvásárló márka motorja ugyanis akár 31 lóerővel is elmaradhat a Mercedes által fejlesztett egységtől.
A 2026-os szezontól öt motorszállító verseng majd a királykategóriában: az Audi mellett a Mercedes, a Ferrari, a Honda és a Red Bull-Ford is képviselteti magát. Az új szabályrendszer 50 százalékos elektrifikációt, fenntartható üzemanyagokat és aktív aerodinamikai elemeket ír elő. Az olasz Motorsport.com információi szerint míg a Mercedes már elérte a 420 kW-os (571 lóerős) teljesítményt, az Audi egyelőre csak 540-550 lóerő környékén jár.
Jonathan Wheatley, a Sauber csapatfőnöke Bakuban úgy nyilatkozott, hogy az Audi motorfejlesztési programja a tervezett ütemben halad, és jelenleg a megbízhatóságra koncentrálnak a decemberi motor-karosszéria párosítás előtt. "Még túl korai lenne a teljesítményről beszélni" – fogalmazott óvatosan, hozzátéve, hogy a valós erőviszonyok csak 2026-ban derülnek ki.
Az ingolstadti alakulat technikai csapatát várhatóan Wolf Zimmermann és Lars Schmidt, a Ferrari korábbi mérnökei erősítik majd, akik Mattia Binottóval, az Audi F1-projekt technikai igazgatójával dolgoznak együtt. Eközben a Ferrari egy "forradalmi" szívórendszeren dolgozik 2026-ra, miután megbízhatósági problémák miatt elvetettek egy innovatív hengerfej-koncepciót.
