A 2026-os Forma–1-es autók már jóval a fékezési zóna előtt elérik majd a csúcssebességüket az egyenesekben, az X-Mode kikapcsolását követően pedig jelentősen megnő a leszorítóerő. A Pirelli szerint ez jelenti majd a legnagyobb kihívást az új generációs gumik számára.
Az olasz gumigyártó a 2026-os abroncsok szerkezetének véglegesítése után most a keverékek finomhangolásán dolgozik. A tesztek a monzai próbákat követően Mugellóban és a mexikói Hermanos Rodríguez pályán folytatódnak.
A milánói székhelyű vállalat egyik fő célkitűzése, hogy növelje a különböző keverékek közötti teljesítménykülönbséget. A 2026-os autókon már nem lesz DRS, helyette az X-Mode és az Override Engine Mode segíti majd a versenyzőket, akiknek új vezetési stílust kell elsajátítaniuk – különösen a hosszabb egyenesekben – az MGU-K által igényelt energia optimális felhasználásához.
Simone Berra, a Pirelli F1-es főmérnöke részletesen ismertette a helyzetet.
"A 2026-os gumik szerkezetét alaposan át kellett dolgoznunk az egyenesfutási üzemmód miatt. Ez alacsonyabb leszorítóerőt jelent az egyenesekben, majd eltérő értékeket a kanyarokban. Két teljesen különböző körülményt kell figyelembe vennünk, ami merőben új helyzetet teremt."
A szakember kiemelte, hogy az új autóknál a versenyzőknek gyakran korábban kell majd fékezniük a jelenleginél.
"Korábban a legnagyobb terhelés az egyenes végén jelentkezett a csúcssebesség elérésekor. A következő generációs autóknál azonban a szimulációk szerint a csúcssebesség már 300 méterrel a fékezési pont előtt jelentkezik, majd az egyenesfutási üzemmód kikapcsolásakor és a fékezés megkezdésekor jelentősen megnő a terhelés."
A Pirelli hónapok óta dolgozik a csapatok által biztosított tesztautókkal és szimulációkkal, hogy pontosan megértse a 2026-os F1-es autók által generált terheléseket. Az új abroncsok mérete is eltér majd a jelenlegitől, ami magasabb hőmérsékleteket eredményez a gumikban.
"A csapatok szimulációiból is folyamatosan tanulunk, hogy megfelelő nyomásértékeket írhassunk elő az autók különböző karakterisztikáihoz igazodva. Az új méretű és szerkezetű gumik mechanikai és hőellenállása is más lesz. Várhatóan némileg magasabb karkaszhőmérséklettel kell számolnunk, bár ezt még a végleges autókonfigurációkkal kell majd megerősítenünk" – zárta gondolatait Berra.