Liam Lawson ismét előtérbe került a Las Vegas-i időmérő után, ugyanis a Racing Bulls pilótája a hatodik helyet szerezte meg, ami egyúttal a legjobb pozíció volt azok között, akik nem a top négy csapat valamelyikének autójával indultak. Mindössze két tizedre volt a negyedik helytől, és úgy érezte, még ennél is több lehetőség rejlett az autóban. Emellett újra maga mögé utasította Red Bullhoz tartó csapattársát, Isack Hadjart, ami mindössze hatodik alkalommal történt meg kettejük húsz közös versenye során.
Lawson eredménye azért is kapott nagyobb hangsúlyt, mert közben Júki Cunoda újabb gyenge időmérőt zárt. A japán versenyző idén már hetedszer búcsúzott az időmérő első szakaszában, és Lewis Hamiltonnal együtt az utolsó rajtsorban kapott helyet.
A helyzet azért különösen érdekes, mert Hadjar várhatóan előlép a Red Bullnál, így Lawson és Cunoda csatázik a Racing Bulls egyik üléséért, ahol a feltörekvő tehetség, Arvid Lindblad lehet a másik versenyző.
Kravitz szerint a felelősség a Red Bullt is terheli
A hétvége előtt Lawson három hellyel és nyolc ponttal állt Cunoda előtt, annak ellenére, hogy papíron lassabb autót vezet. A paddockban ugyanakkor vannak olyan vélemények, amelyek szerint egy átlagos pilóta számára a Racing Bulls autója stabilabb, ezért összességében könnyebben kezelhető, mint a Red Bull.
Ted Kravitz a Sky Sports műsorában arról beszélt, hogy Lawson visszatérése óta mutatott formája egyértelműen jelzi, nem kizárólag a versenyzők felelősek a Red Bull második autójának gyengébb teljesítményéért.
„Júki Cunoda megint gyenge hétvégét teljesített” – fogalmazott, majd kitért arra is, hogy továbbra is nagy kérdés, miért nem tudja a Red Bull úgy beállítani Júki autóját, hogy az akár megközelítse Max Verstappent”. Hozzátette, hogy „tudjuk, hogy nem igazán a pilótán múlik, ugyanis Liam megmutatta a Racing Bullsban, hogy nem vesztette el a tempóját”.
Kravitz szerint Cunoda továbbra is képes lenne pontszerző helyekért harcolni, ha visszakerülne a Racing Bulls autójába. „Isten tudja, ha Júkit visszaraknák a Racing Bullsba, szerintem még mindig pontokat szerezne” – mondta, majd rámutatott, hogy „ez a borzalmas forma nem csak az ő hibája, a kocsinak, valamint Max zsenialitásának is szerepe van benne.”.
Mekies elismerte a hibát
Kravitz meglátását látszott megerősíteni Laurent Mekies megjegyzése is, ugyanis a Red Bull csapatfőnöke a kvalifikáció után bocsánatot kért Cunodától. Elmondta, hogy a csapat elrontotta a guminyomás beállítását, ami teljes tapadásvesztést eredményezett.
„Ez a mi hibánk, nagyot tévedtünk a guminyomással, és így olyan beállítást adtunk neki, amivel esélye sem volt versenyképesnek lenni” – mondta, miközben arra is kitért, hogy „ilyen dolgoknak nyilván nem szabadna megtörténniük, de megtörténnek, és a legjobb, amit tehetünk, hogy tanulunk belőlük, keményen dolgozunk és erősebben térünk vissza”.
A csapatfőnök továbbra is szeretné megadni Cunodának az esélyt, ugyanis korábban is beszélt már szoros munkakapcsolatukról és arról, hogy fenntartásai vannak a fiatal pilóták túl gyors előléptetésével kapcsolatban.
