A Forma-1-es nyári szünet hagyományosan kiváló alkalom arra, hogy a csapatok és a versenyzők értékeljék a szezon első felének teljesítményét. A Ferrari szempontjából ugyanakkor az idei év mérlege eddig inkább negatív, mint pozitív.
Bár a maranellói istálló jelenleg a második helyen áll a konstruktőri bajnokságban – akárcsak 2024-ben –, a McLarentől való 299 pontos lemaradásuk aggasztóan nagynak mondható, ráadásul a Scuderia legutóbbi futamgyőzelme még 2024 októberére datálódik, így érthető módon minél hamarabb szeretnék lenullázni a győzelem nélküli versenyek számát.
Ez azonban korántsem ígérkezik egyszerű feladatnak, mivel a McLaren dominanciája egyre inkább diadalmenetté alakul. A wokingi alakulat az idei szezonban eddig megrendezett 14 futamból 11 alkalommal állhatott a dobogó legfelső fokára, és semmi jele annak, hogy ez a tendencia a közeljövőben megváltozna.
„Véleményem szerint a 2023-as Red Bull és a 2025-ös McLaren ugyanazon a szinten van," vallotta be Charles Leclerc egy hosszabb interjúban az Autosprintnek, majd hozzátette: „Mindkét csapatról elmondható, hogy kivételesen magas színvonalon teljesítenek, és nem csupán egy-egy területen emelkednek ki a mezőnyből.
Két olyan istállóról beszélünk, amelyek szinte minden szempontból erősek, és nagyon kevés gyenge ponttal rendelkeznek. A különbség talán csak annyi, hogy míg a McLaren két rendkívül tehetséges pilótával büszkélkedhet, addig a Red Bull főként Max Verstappenre támaszkodott. Mindkét csapat a leggyorsabb autóval rendelkezett, illetve rendelkezik, hibákat szinte soha nem követnek el, és mindig ott vannak az élen – lényegében teljesen megsemmisítik a konkurenciát."
A monacói versenyző az SF-25-ös Ferrari-modellről, amely annyi nehézséget okoz számára az idei bajnokságban, úgy nyilatkozott, hogy „következetes, de nem eléggé". Leclerc nem kerülgette a forró kását: „Több kellene ahhoz, hogy győzni tudjunk. Annak érdekében, hogy a maximumot hozhassam ki az autóból, meglehetősen extrém beállításokat kellett választanom. Összességében elégedett vagyok azzal, amit eddig sikerült elérnünk ezzel a konstrukcióval, és őszintén szólva nem hiszem, hogy többre lettünk volna képesek."
A maranellói istálló reményei szerint a nemrégiben bevezetett fejlesztések segíthetnek áthidalni a szakadékot, amely jelenleg a Ferrari és a McLaren között tátong.
„A McLarenhez való közelségünk attól függ majd, hogy milyen teljesítményszintet tudunk kihozni az autóból. Sajnos egyelőre következetesen ugyanolyan távolságra vagyunk tőlük, ezért mindenképpen előrelépésre van szükségünk. Ennek ellenére úgy gondolom, hogy a konstruktőri bajnokság második helyének megszerzése még mindig reális célkitűzés lehet számunkra," zárta gondolatait a Ferrari monacói versenyzője.
