hero image

Leclerc nagyon megijedt az Osztrák Nagydíj utolsó köreiben

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Titokzatos választ adott Lance Stroll, amikor a Forma-1-es jövőjéről kérdezték

FORMA-1

Két Mercedes már ki is hajtott a Kínai Nagydíj versenypályájára

FORMA-1

Lewis Hamilton: Vannak olyan emberek, akik továbbra is szarságokat beszélnek

FORMA-1

Újít az Alpine F1-es csapata Kínában, de Pierre Gasly pórul jár

Motorsport.hu
2022/07/12 06:29
A Ferrari pilótája gázpedál-problémákkal fejezte be a spielbergi futamot, emiatt az utolsó körökben élet-halál harcot vívott a volán mögött, hogy megőrizze előnyét Max Verstappennel szemben.
Ajánlott Helmut Marko két kulcsfontosságú kijelentést tett Carlos Sainz jövőjéről

Charles Leclerc hosszú ideje nem örülhetett futamgyőzelemnek a Forma-1 2022-es idényében, utoljára az áprilisi Ausztrál Nagydíjon állhatott a dobogó legfelső fokára. Azóta viszont üldözte a balszerencse, hol az autó dobta be a törölközőt, hol a csapat hozott számára kedvezőtlen taktikai döntést.

Az Osztrák Nagydíjon aztán ismét sikerült nyernie, kétszer is meg tudta előzni az eltérő gumistratégián lévő Verstappent és végül a technika ördöge sem fosztotta meg a futamgyőzelemtől.

Carlos Sainz kiesése után körülbelül négy másodperc volt a monacói előnye a Red Bull előtt, de a virtuális biztonsági autós szakasz után Leclerc-nek hirtelen problémája akadt a gázpedállal, amit a rádión keresztül jelzett is a csapatnak.

A mérnöke meg is erősítette, hogy időnként nem jön teljesen vissza nullára a pedál, a pilóta pedig a leintés után el is magyarázta, milyen nehézséget okozott neki ez a vezetés szempontjából.

„Tudtam, hogy nem a motorral van probléma, valóban a pedál rakoncátlankodott. Furcsa érzésem támadt, először akkor, amikor fel akartam emelni és nem akart visszaállni, amikor levettem róla a lábam. Szerencsére kibírta a verseny végéig“ - magyarázta Leclerc. 

A Ferrari tempója azonban nem szakadt be, a probléma megjelenését követően is sikerült a monacóinak 1:08-as köröket autóznia, Verstappen pedig mindössze néhány tizedet tudott faragni körönként hátrányából és végül másfél másodperccel maradt el riválisától.

„A gázpedál nagyon inkonzisztens volt, a kanyar közepén megakadt egy bizonyos ponton, így például a hármas kanyarban nagyon-nagyon trükkös volt a vezetés, mert ott nem szeretnél nagyobb sebességgel bemenni a kanyar közepébe“ - fejtette ki a pilóta. 

Charles Leclerc a leintés után nagyon megkönnyebbült, de a csapatrádión elárulta, nagyon félt, hogy nem sikerül teljesítenie a versenyt. „Egy versenyzőnek mindig szüksége van a sikerre, különösen úgy, hogy öt futam óta nem nyertem.“

„Igyekeztem optimista maradni, de ilyenkor nehéz pozitívan látni a dolgokat. Az elmúlt versenyek után úgy éreztem, minden összeesküdött ellenem, de most végre sikerült egy átütően jó versenyt teljesíteni, jó érzés, hogy újra győzni tudtam“ - tette hozzá Leclerc.