A Ferrari monacói versenyzője a Japán Nagydíjtól kezdve radikálisan új beállításokkal vezeti autóját, ami jelentős teljesítménynövekedést eredményezett.

A Ferrari színeiben versenyző Charles Leclerc egyre markánsabb előnyt kovácsol hétszeres világbajnok csapattársával, Lewis Hamiltonnal szemben, ami nagyrészt a Szuzukától bevezetett újszerű beállítási filozófiának köszönhető. 

A monacói pilóta teljesítménye folyamatosan javuló tendenciát mutat, amit a Szaúd-Arábiában megszerzett dobogós helyezése is bizonyít, amely egyben a csapat első teljes versenyhétvégén elért pódiumos eredménye volt a kínai sprintfutamon aratott Hamilton-győzelmet követően.

Leclerc egyedi megközelítése

A Ferrari versenyzője Miamiban részletesebben beszélt az új megközelítésről. "Az autó irányítása így összességében bonyolultabb lett, különösen érzékeny az első tengelyen. Ez elsősorban az időmérő edzéseken jelent kihívást, amikor a határon autózunk, ugyanakkor számomra ez a karakterisztika kifejezetten megfelelő, mivel pályafutásom során mindig is kedveltem az ilyen vezetési stílust" - nyilatkozta a monacói versenyző.

A szakemberek szerint az új beállítás lényege a hátsó tengely stabilitásának csökkentése, ami lehetővé teszi a gyorsabb kanyarbemeneti sebességet. Mindez különösen szembetűnő a nagy sebességű szakaszokon, ahol Leclerc rendszeresen magasabb minimális kanyarsebességet képes tartani Hamiltonhoz képest.

Hamilton alkalmazkodási nehézségei

A brit világbajnok egyelőre nem találja a megfelelő összhangot új autójával. "A jelenlegi mérnökeim megszokták, hogy más vezetési stílushoz állítsák be az autót, míg én egy teljesen eltérő karakterisztikához szoktam hozzá" - fogalmazott Hamilton, aki láthatóan küzd a Ferrari sajátosságaival.

A teljesítménybeli különbség az időmérő edzéseken mutatkozik meg leginkább. Míg Ausztráliában mindössze két tizedmásodperc volt Hamilton hátránya, addig Japánban már három tized, Bahreinben hat tized, Szaúd-Arábiában pedig fél másodperces különbséggel maradt el csapattársától.

Leclerc hét éves Ferrari-tapasztalata meghatározó tényezőnek bizonyul. 

"Idén meglehetősen extrém irányba mozdultunk el a beállításokkal, hogy még többet hozhassunk ki az autóból. Jelentősen módosítottam a vezetési stílusomat, hogy alkalmazkodjak az új követelményekhez. Ugyanakkor a csapatnál töltött hét év alatt bizonyos dolgok már ösztönössé váltak számomra, amelyeknek talán nem is vagyok tudatában" - osztotta meg gondolatait a monacói pilóta.

Eközben megvan az ítélet Verstappen ügyében, míg Ricciardo F1-es csapattal állapodott meg.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL