Motorsport.hu|2025. 10. 12. 18:38
Többek között Charles Leclerc is aggodalmát fejezte ki a Forma–1-es versenyzők egyre növekvő kötelezettségei miatt.

A Forma–1 2025-ös szezonja immár második éve 24 futamból áll, és ez a szám a jövőben sem fog csökkenni. Sőt, a versenyzők leterheltsége tovább nőhet, mivel már tárgyalások folynak a sprintfutamok számának növeléséről is.

A helyzetet tovább súlyosbítja, hogy a versenyhétvégék mellett egyre több egyéb kötelezettségnek is eleget kell tenniük a pilótáknak. A vállalati események, szponzortalálkozók, rajongói programok, promóciós kampányok és sajtószereplések száma folyamatosan emelkedik. Bár a versenyzők kiemelkedő fizetést kapnak, már ők is kezdik sokallni a tempót.

Charles Leclerc a Szingapúri Nagydíjon nyíltan beszélt erről a problémáról. "Elérkeztünk ahhoz a ponthoz, amikor fel kell tennünk a kérdést, hogy mindez nem megy-e a teljesítményünk rovására. Végső soron mi is sportolók vagyunk, nekünk is szükségünk van pihenésre. Egyensúlyt kell találnunk. Természetesen a szponzorok támogatása nélkül nem létezhetnénk a Forma–1-ben, így cserébe nekünk is adnunk kell valamit, de idén ez már egy kicsit több a szokásosnál."

A Williams versenyzője, Alexander Albon is egyetért kollégájával. "Természetesen csapatonként eltérő a vállalati események száma és az azokon való részvétel mértéke, de nekünk pilótáknak folyamatosan harcolnunk kell a szabadidőnkért. Úgy érzem, ezek a problémák idén még hangsúlyosabban jelentkeznek, mint a korábbi szezonokban. Ezért is próbáljuk folyamatosan csökkenteni a szponzortalálkozókra szánt napok számát. Azt hiszem, ebben mindannyiunk nevében beszélhetek."

A versenyzők éves menetrendjében jelentős időt tesz ki az egyik helyszínről a másikra való utazás is. Amikor Leclerc azt mondja, hogy a pilótáknak is szükségük van pihenésre, alapvetően igaza van, hiszen a folyamatos stressz után időre van szükség a fizikai és mentális regenerálódáshoz. Hiába edződtek hozzá karrierjük során a megterheléshez, a pihenőidő létfontosságú számukra.

Ugyanakkor az általános vélekedés szerint a Ferrari gyenge idei teljesítménye nem elsősorban a megnövekedett "külsős" munkaterhelésnek tudható be, hanem sokkal inkább az SF-25 versenyautó hiányosságainak, valamint a csapat és a pilóták hibáinak.

Élő közvetítés