Leclerc magyarországi visszaesése továbbra is rejtély marad, miután a Ferrari elemzése kizárta a technikai problémákat, ugyanakkor olyan külső tényezőkre mutat rá, mint a pályakörülmények és a szél hatása.
Nincs egyetlen kiváltó ok Charles Leclerc visszaesése mögött, amely a Magyar Nagydíj utolsó harminc körében következett be, és amely egy potenciális győzelembe, sőt még a dobogós helyezésbe is került a monacói pilótának.
A Ferrari elemzésének kezdeti eredményei nem tisztázzák a rejtélyt, de nem mutatnak hibás alkatrészekre vagy az alváz területén fellépő meghibásodásokra, ahogy azt a csapat kezdetben gyanította.
Mint ismert, futam közben Leclerc nagyon kiakadt a csapatra, amiért azok véleménye szerint anélkül módosítottak valamit, hogy előtte megbeszélték volna vele, majd jelezte, ez az egész tönkre fogja tenni a versenyét. Végül aztán a futam leintését követően már más hangnemben nyilatkozott, ugyanis jelezte, hogy félreértett valamit, és most már tudja, hogy semmit sem csinálhattak volna másképp.
A Ferrari ezt követően arról beszélt, hogy a kasztni környékén jelentkeztek problémák Leclerc autóján, ám mint a vizsgálat eredménye most jelzi, ez a felvetés is tévútnak bizonyult.
Ehelyett a megállapítások szerint számos más tényező járulhatott hozzá a hatalmas tempóvesztéshez. A monacói boxkiállásai során rutinszerű ellenőrzéseket végeztek az első szárny szögére és a guminyomásra vonatkozóan, azonban ezek közül egyik beavatkozás sem indokolná a hivatalos verzió szerint a körönkénti két másodperces veszteséget. Éppen ezért az elemzés folytatódik, olyan külső tényezőket vizsgálva, amelyek ilyen drasztikusan befolyásolhatták a teljesítményt.
A csapatnál most a megváltozott pályakörülményekre, a szélre és a hőmérsékletekre utalnak, olyan helyzetre, amely Mogyoródon az időmérő során is előfordult, amikor a Q3-ban a pole pozíció kiosztásának döntő szakaszában Piastri és Norris McLarenjei hirtelen elvesztették versenyképességüket, Leclerc pedig ki tudta használni ezt, hogy megszerezze 27 pole pozíciója közül "a legváratlanabbat".
A rejtély tehát folytatódik, azonban a Ferrari belső magyarázatai nem cáfolják azt az elméletet, hogy be kellett avatkozniuk a guminyomás növelésével és a motor teljesítményének csökkentésével, hogy megakadályozzák a padlólemez túlzott kopását, amely az FIA ellenőrzéseinek van kitéve.
