A hétszeres világbajnok mindössze a 13. helyen végzett a második szabadedzésen, hat tizedmásodperccel lemaradva csapattársa, Charles Leclerc mögött, valamint 1,1 másodperccel a gyorsabb McLaren pilótája, Lando Norris időeredményétől. Hamilton nem túl bizakodó az egykörös tempójavulással kapcsolatban.
„Jelenleg csak azt próbálom felmérni, hogy egyáltalán be tudok-e kerülni a legjobb tízbe" – sóhajtott fel a brit pilóta. „Nem volt valami fényes napunk, küszködtünk a gumik működési tartományának elérésével."
„Általában szombaton visszaesünk, de én már nem nagyon tudok hátrébb csúszni onnan, ahol most vagyok. Remélhetőleg éjszaka sikerül javítanunk az autón. Voltak pillanatok az edzés során, amikor jól éreztem magam, de amikor lágy gumira váltottunk, már nem működött."
Hamilton és Leclerc eltérő beállításokkal kísérleteztek a két autón, és a brit pilóta fontolgatja, hogy csapattársa irányába mozdítja el az autója konfigurációját. „Lehetséges" – mérlegelte az ötletet, mielőtt eltűnt volna a Scuderiával folytatott megbeszélésre. „Ma este együtt dolgozunk, hogy közelítsük a beállításokat – szárnybeállításokat és egyebeket."
Leclerc sem riadt vissza attól, hogy kísérletezzen SF-25-ös autójának beállításaival, amely egy kifejezetten Dzsiddára tervezett hátsó szárnnyal rendelkezik. „Jó munkát végeztünk a különböző opciók feltérképezésében, és számomra elég világos, milyen irányba szeretnék haladni. Ebbe az irányba megyünk, és remélem, kifizetődik majd az időmérőn" – nyilatkozta a monacói pilóta.
„Sokat változtattunk az autón, de ez egy nagyon pozitív nap volt, mert sokat tanultam belőle. Amikor minden a megfelelő tartományba kerül, akkor több teljesítményt tudunk majd kihozni az autóból" – zárta gondolatait.