A jelek szerint Liam Lawson végleg meggyőzte a Racing Bulls vezetését arról, hogy helye van a Forma–1-es mezőnyben, ugyanis a hírek szerint a 2026-os idényben is ő vezetheti az egyik autót. Mindez komoly fordulatot jelent a fiatal új-zélandi pályafutásában, hiszen alig egy éve még a Red Bull tartalékversenyzőjeként egy rövid beugrást követően háttérbe szorult.
A katari hétvége után a Racing Bulls maradt az egyetlen csapat, amely még egyik pilótáját sem erősítette meg a következő szezonra. A futamon sokáig úgy tűnt, hogy Alan Permane alakulata komoly pontszerzéssel biztosíthatja a konstruktőri hatodik helyet, ám Isack Hadjar defektje keresztülhúzta a számításaikat. Lawson azonban kilencedikként célba ért, ezzel két újabb pontot tett hozzá az idénybeli gyűjteményéhez, miközben Fernando Alonso révén az Aston Martin is faragott valamennyit a hátrányából.
A Racing Bulls számára nemcsak az eredmény volt fontos, hanem az is, hogy Lawson közvetlenül Júki Cunoda előtt zárt, akinek jövője egyre bizonytalanabbnak tűnik. A Red Bull várhatóan Isack Hadjart lépteti elő Max Verstappen mellé 2026-ra, így Cunoda kiszorulhat a programból.
Laurent Mekies, a Red Bull csapatfőnöke a futam után megerősítette, hogy kedden hivatalosan is bejelentik a 2026-os felállást. Bennfentes információk szerint Lawson megtarthatja ülését a Racing Bullsnál, csapattársa pedig az F2-es tehetség, Arvid Lindblad lehet.
Lawson visszanyerte a Red Bull bizalmát A The Race értesülései szerint Lawson az elmúlt hónapokban újraépítette a hírnevét a Red Bull kötelékén belül, és sikerült meggyőznie a döntéshozókat arról, hogy érdemes vele hosszabb távon is számolni. A zandvoorti dobogós helyezése óta Hadjar 14 pontot szerzett, míg Lawson 18-at, vagyis az új-zélandi egyértelműen jobban teljesített az utóbbi időszakban.
Bár a katari verseny után még azt nyilatkozta, hogy „sajnos továbbra sincs hír” a jövőjéről, a paddockban dolgozó szakértők, köztük Ted Kravitz is úgy vélték, hogy Lawson maradása gyakorlatilag biztosra vehető.
A Honda próbálta menteni Cunodát A háttérben ugyanakkor komoly érdekütközések is zajlottak. A Honda, amely jelenleg még technikai partnere a Red Bullnak, állítólag megpróbálta befolyásolni a döntéshozókat, hogy Cunoda maradjon a programban, még akkor is, ha a japán gyártó 2026-tól már nem lesz része a Red Bull projektnek.
A számok viszont nem Cunodának kedveznek: Verstappentől több mint 300 ponttal maradt el, és bár Lawsonnak sem volt hibátlan szezonja, a bajnoki tabellán így is előrébb áll a japánnál, ez pedig önmagáért beszél.
