Törő Ferenc|2025. 12. 03. 08:08
A Red Bull döntése Arvid Lindblad előléptetéséről megosztotta a paddockot.

A Red Bull újabb merész húzással alakította át Forma–1-es felállását, amelynek eredményeként Arvid Lindblad 2026-ban a Racing Bulls színeiben debütálhat a királykategóriában. A mindössze 18 éves brit pilóta lesz a mezőny legfiatalabb tagja, és egyben az egyetlen újonc is a következő szezonban.

A döntés azonban korántsem aratott osztatlan sikert, különösen a Forma–2-es paddockban, ahol sokan úgy vélik, Lindbladnak még szüksége lett volna egy évre a fejlődéshez.

A Red Bull kedden jelentette be, hogy Isack Hadjar 2026-ban átveszi Júki Cunoda helyét, míg Lindblad a Racing Bulls autójába ülhet be Liam Lawson mellé. Cunoda ezzel kikerül a mezőnyből, de tartalékként továbbra is a csapat rendelkezésére áll.

Fiatal tehetség, vegyes eredményekkel

Lindblad idén negyedik lett a Forma–3-ban, majd azonnal feljebb lépett az F2-be, ahol egyetlen fordulóval a szezon vége előtt jelenleg a hatodik helyen áll. Bár két győzelmet és négy dobogós helyezést is szerzett, tíz versenyen pont nélkül zárt, ami a teljesítménye ingadozását mutatja.

A Motorsport Italia értesülései szerint a Forma–2-es mezőny több tagja is úgy látja, hogy Lindblad még nem áll készen az F1-re. „Sokan úgy gondolják, hogy jót tett volna neki még egy év az F2-ben, ha valóban a legmagasabb szinten akar helytállni” – írják, utalva arra, hogy a Red Bull talán túl korán dobja mélyvízbe a fiatal pilótát.

Verstappen utódját keresik

A háttérben ugyanakkor komoly stratégiai megfontolások húzódnak. A Red Bullnál egyre nagyobb aggodalommal figyelik Max Verstappen jövőjét, ugyanis komoly esély van arra, hogy a holland klasszis 2026 végén elhagyja a csapatot. Ennek fényében a vezetőség olyan tehetségeket keres, akik akár Verstappen szintjét is elérhetik – és nem félnek kockáztatni.

A logika egyszerű: ha valaki valóban különleges, akkor már fiatalon is képes lesz helytállni, ezért próbálják a lehető legnagyobb nyomás alá helyezni a fiatalokat, hogy kiderüljön, kiből lehet valódi sztár.

Nem mindenki lelkes a Red Bullon belül sem

A német Bild információi szerint a Red Bullon belül sem mindenki támogatja egyöntetűen Lindblad előléptetését. A lap úgy tudja, vannak, akik kételkednek abban, hogy a brit versenyzőből valaha is „abszolút élpilóta” válhat. A döntés mögött azonban elsősorban Helmut Marko áll, aki állítólag saját meggyőződéséből vitte keresztül az előléptetést, nem törődve az esetleges belső ellenállással.

Ugyanakkor érdemes felidézni, hogy tavaly ilyenkor a Red Bull Hadjarral kapcsolatban sem volt meggyőződve, mégis az egyik legerősebb újoncévet produkálta a csapat történetében.

Sokan párhuzamot vonnak Lindblad és Andrea Kimi Antonelli között, aki szintén 17 évesen mutatkozott be az F2-ben, és tavaly hatodik lett a bajnokságban. A Mercedesnél is voltak kétségek a fiatal olasz alkalmasságát illetően, ám Antonelli az idény második felére látványosan fejlődött, így Toto Wolff döntése végül igazolódni látszik. Könnyen lehet, hogy ez a történet is inspirálta Markót, amikor Lindblad előléptetése mellett döntött.

Élő közvetítés