A Sepang International Circuit vezetése továbbra sem tekinti végleg elveszett ügynek, hogy a Malajziai Nagydíj egyszer újra helyet kapjon a Forma–1 versenynaptárában. Bár a kormány jelenleg nem kíván állami forrást biztosítani a rendezéshez, a pálya menedzsmentje úgy véli, idővel megteremthető lehet egy olyan finanszírozási modell, amely újra életképessé tenné a hétvégét.
A malajziai futam 2017-ben került le a programról, éppen akkor, amikor a Liberty Media átvette a sportág irányítását, és gyors ütemben felértékelte az F1 globális pozícióját. Azóta világszerte egyre több helyszín számol rekordlátogatottsággal, a tulajdonos és a promóterek együttműködésével pedig javult a rendezők gazdasági helyzete is.
Ebben a kedvezőbb közegben Sepang is aktívabban keresné a visszaút lehetőségét, főleg mert a pályánál úgy látják, hiba volt annak idején lemondani a futamról. A jelenlegi helyzetet azonban árnyalja, hogy a malajziai kormány továbbra sem vállalná a közel 70 millió dolláros jogdíjat.
Az SIC vezérigazgatója, Azhan Shafriman Hanif ennek ellenére derűlátóbb a hosszabb távú kilátásokkal kapcsolatban. Elmondása szerint egyelőre a közpénzeket más területekre csoportosítja át az ország, ám ettől még nem zárult be végleg az ajtó.
„Biztos vagyok benne, hogy egyszer visszatér a Forma–1, még ha most ennek nem is jött el az ideje” – értékelt, hozzátéve, hogy a jelenlegi kormányzati prioritások a lakossági igények kiszolgálására irányulnak, és nem egy ekkora összegű versenyrendezésre.
Azt ugyanakkor ő sem tartja elképzelhetetlennek, hogy egy olyan befektetői háttérrel rendelkező partnerrel állapodjanak meg, amely képes lenne átvállalni a szükséges költségeket.
„Nem mondanám, hogy lehetetlen lenne. A kérdés sokkal inkább az, milyen megtérülést várnak el azok, akik ekkora összeget tesznek a projektbe” – mondta, majd jelezte, hogy a pálya készen állna egy újabb F1-hétvégére, feltéve, hogy a finanszírozás megnyugtatóan rendeződik.
A folytatás ugyanakkor a sportág zsúfolt versenynaptára miatt sem egyszerű, hiszen az F1 már most is elérte a 24 futamos plafont. Ráadásul több ország – köztük Thaiföld, Ruanda vagy Argentína – aktívan pályázik egy új helyszínre, így Malajziának jelentős konkurenciával kellene versenyeznie. Az viszont némi esélyt kínálhat, hogy 2026 után távozik Zandvoort, Spa-Francorchamps pedig rotációs rendszerben, bizonyos években rendez majd csak nagydíjat.
A sepangi infrastruktúra ugyanakkor továbbra is megfelelő állapotban van, amire Shafriman külön is felhívta a figyelmet. „Óriási a verseny a rendezők között, mindenki újít, fejleszt, megújul. Mi is tudnánk finomítani néhány elemen, de a pálya homologizációja és a létesítményeink szintje továbbra is megfelelne egy Forma–1-es hétvége követelményeinek” – nyilatkozta, kitérve arra is, hogy a MotoGP-szerződésük 2026 végén lejár, ugyanakkor bízik benne, hogy hamarosan sikerül hosszabbítani.
„Elsődleges célunk, hogy a MotoGP továbbra is hazai futamot kapjon, és emellett más nemzetközi sorozatokat is szívesen látnánk Sepangban” – mondta Shafriman, jelezve, hogy a pálya hosszú távú programját egy szélesebb motorsport-portfólióban látják stabilnak.
