Felipe Massa újabb részleteket tárt a nyilvánosság elé a 2008-as Szingapúri Nagydíj körüli botránnyal kapcsolatban, amelynek jogi utóélete 2025 őszén újabb fordulóponthoz érkezett. A brazil versenyző, aki jelenleg a Forma–1 történetének egyik legnagyobb jogi csatáját vívja az FIA és Bernie Ecclestone ellen, most arról beszélt, hogy a Ferrari annak idején fegyelmi intézkedéseket hozott vele szemben, miután nyilvánosan megkérdőjelezte Fernando Alonso szerepét a hírhedt Crashgate-ügyben.
Massa továbbra is kitart amellett, hogy a 2008-as világbajnoki cím elúszásához közvetlenül hozzájárult az a manipulált verseny, amelyen Alonso győzött, miután csapattársa, Nelson Piquet Jr. szándékosan falnak vezette a Renault-t. Bár Alonso megtarthatta a győzelmét, a Renault csapatvezetése darabokra hullott: Flavio Briatore és Pat Symonds távozni kényszerült, a főszponzor pedig kihátrált a projekt mögül.
A botrány kirobbanása után Massa nyíltan támadta Alonsót, és már 2009-ben úgy fogalmazott: „A csapat és Nelson voltak a kivitelezők, de Alonso is benne volt. Tudta. Nem tudhatjuk biztosan, de természetesen tudta. Teljes bizonyossággal állítom” – mondta, majd hozzátette, hogy meggyőződése szerint a spanyol pilóta nem csak ártatlan szereplője volt az eseményeknek.
A helyzet azonban hamarosan új irányt vett, amikor a Ferrari bejelentette, hogy Alonso 2010-től náluk folytatja pályafutását. Ez a döntés feszültséget szült a csapaton belül, különösen annak fényében, hogy Massa korábban nyilvánosan vádolta meg leendő csapattársát.
A Ferrari pedig nem hagyta szó nélkül a történteket, ugyanis a brazil pilóta elmondása szerint a GSA – a szerződésekkel foglalkozó jogi iroda – 2009. október 16-án hivatalos levélben figyelmeztette őt, amiért nyilvánosan beszélt Alonso állítólagos tudomásáról.
„Még a júliusi balesetem előtt tudomást szereztem róla, hogy Alonso 2010-ben a Ferrarihoz igazol” – idézte fel Massa, majd hozzátette, hogy a csapat egy előre megírt nyilatkozatot is készített számára, amelyet azonban nem volt hajlandó kiadni.
„A levelet Henry Peter, a Ferrari egyik jogásza írta alá. A csapat megfogalmazott egy közleményt, amit nekem kellett volna kiadnom, de ezt nem tettem meg. Ehelyett csak annyit mondtam: itt az ideje a jövőre koncentrálni” – beszélt róla, majd hozzátette, hogy már nem akarta tovább szítani a feszültséget.
Massa jelenlegi perében több mint 100 millió dolláros kártérítést követel, és azt szeretné elérni, hogy hivatalosan is őt ismerjék el a 2008-as világbajnokként. Az FIA és Ecclestone jogi képviselői szerint azonban a brazil „tévesen értelmezi” a történteket, és saját hibái is hozzájárultak ahhoz, hogy végül Lewis Hamilton nyerte meg azt az idényt.
