Felipe Massa újabb részleteket osztott meg a 2008-as Szingapúri Nagydíjon történt Crashgate-botrány körüli jogi harcáról. A volt Ferrari-versenyző a brazil Na Ponta dos Dedos podcastnak adott interjújában elmondta, hogy október végén Londonban egy négy napos meghallgatás-sorozat vár rá, amely döntő jelentőségű lehet az ügyben.
A 44 éves brazil hangsúlyozta, milyen komoly munkát végez a teljes jogi csapat a 17 évvel ezelőtti Forma-1-es események felülvizsgálata érdekében. „Természetesen ez hatalmas erőfeszítést jelent minden érintett jogász számára. Rengeteg munka áll a meghallgatás mögött, most pedig nagyon fontos lesz elmagyarázni a bírónak, hogy ami történt, az nem része a sportnak" – fogalmazott Massa.
Összeesküvés, amely egy egész országot sújtott
A volt versenyző nem fogta vissza magát, amikor összeesküvésnek nevezte az esetet, amely szerinte nemcsak a karrierjét, hanem az egész brazil autósportot megkárosította.
„Elfogadhatatlan, ami a sportban történt, és sajnos az országom illetve én fizettem a legnagyobb árat. Sosem gondoltam volna, hogy ilyesmin kell keresztülmennem. Nem könnyű, nagyon nehéz, de az igazságnak győznie kell, és harcolnunk kell érte" - jelentette ki határozottan.
Massa számára azonban ez nem pusztán sportjogi kérdés, ugyanis erkölcsi kötelességnek is tekinti, hogy példát mutasson a jövő generációinak. „Nem csak magamért teszem, hanem hogy példaként szolgáljon, igenis lehet küzdeni azért, ami tisztességes és helyes" - magyarázta motivációit.
A brazil versenyző felidézte Bernie Ecclestone, a Forma–1 korábbi főnökének nyilatkozatait is. Ecclestone korábban azt állította, hogy a 2008-as Szingapúri Nagydíjat törölni kellett volna, Lewis Hamilton világbajnoki címét pedig nem lett volna szabad hitelesíteni. Massa továbbá meg van győződve arról is, hogy Nelson Piquet Jr. már az interlagosi futamon, tehát még abban az évben tájékoztatta az FIA-t a csalásról.
Érdemes megjegyezni, hogy Massa kemény szavakkal illette az idősebb Piquetet is: „Nelson Piquet háromszoros világbajnok. Pontosan tudja, mit jelent egy cím az embernek és az országának, a motorsport fejlődésének. Mégis eltűntek a színről. A helyében támogatnám egy másik brazil pilóta ügyét, aki ilyen szomorú és elfogadhatatlan helyzetbe került."
A brazil autósport hanyatlása
A volt Ferrari-pilóta összefüggést lát a botrány és a brazil versenyzők F1-es jelenlétének visszaesése között is.
„Utána már csak én versenyeztem 2017-ig, azóta pedig alig volt brazil pilótánk. Ez jól mutatja, milyen sokat jelentett volna az a világbajnoki cím, és mennyire függ a motorsport fejlődése a brazil versenyzők eredményeitől" – vonta le a következtetést.