A Forma-1 2025-ös szezonjának kezdetén bemutatott első két versenyautó között jelentős műszaki és fejlesztési különbségek mutatkoznak, ami jól tükrözi a két csapat eltérő bajnoki pozícióját és lehetőségeit.

A McLaren mérnökei számára szélesebb mozgástér állt rendelkezésre az MCL39 fejlesztése során, amely számos új technikai megoldást vonultat fel. A wokingi alakulat sikeresen adaptálta és továbbfejlesztette több rivális csapat innovatív megoldásait, köztük a P-alakú oldalsó beömlőnyílás kialakítását, amelyet minden csapat a saját hűtési és aerodinamikai igényeihez igazított.

Az autó hátsó részén is forradalmi változtatásokat eszközöltek. A McLaren átvette az RB20 és SF-24 modelleknél már látott megoldásokat, beleértve egy kisméretű kiömlőnyílást az oldalsó légterelő elem mögött, valamint egy osztóvonalat és mélyedést a motorfedél felső részén.

A mérnökök egy új szárnyelemet is elhelyeztek a glória mellett, amely kialakításában hasonlít a Ferrari és az Aston Martin tavalyi megoldásaira. Emellett teljesen új fejlesztéseket is bevezettek, mint például az ovális alakú légbeömlő és az első felfüggesztés felső lengőkarjának meredekebb dőlésszöge.

WILLIAMS

A Williams ezzel szemben elsősorban a tavaly bevezetett megoldások optimalizálására összpontosított. A grove-i csapat áttért a Mercedes által szállított új töréstesztnek megfelelő vázszerkezetre, sebességváltóra és hátsó felfüggesztésre. Az idei évben ugyanazt a hardvert használják, mint a Mercedes gyári csapata és az Aston Martin, továbbfejlesztve a nyomórudas felfüggesztési elrendezést.

Az új hátsó felfüggesztési rendszer miatt módosítani kellett a központi hűtési elrendezést is. A FW46-on használt nyereg típusú hűtőt át kellett helyezni, és a kipufogócsövek elvezetését is az új konfigurációhoz kellett igazítani. Ezek a változtatások vezettek egy mini T-szárny megjelenéséhez a hátsó szárny tartóoszlopának oldalán.

Bár a Williams megtartotta az oldalsó légbeömlők általános kialakítását, jelentősen módosították mind a belső elrendezést, mind a karosszériaelemeket. A fejlesztési lehetőségek bővítése érdekében újratervezték a padlólemez SIS-cső körüli területét, amely most magasabban helyezkedik el, lehetővé téve a padlólemez terelőlemezeinek és az alsó felület részletesebb kidolgozását.

Az első szárny és az orrkúp kialakítását is módosították, áttérve egy egyenletesebb húrhossz-eloszlásra a szárny fesztávolsága mentén, szemben a korábban alkalmazott középre súlyozott megoldással.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL