A McLaren csapatfőnöke, Andrea Stella beismerte, hogy utólag hibának bizonyult Lando Norris közepes keverékű gumikra alapozott stratégiája az Amerikai Nagydíjon, ahol a brit versenyző a második helyről rajtolhatott Max Verstappen és Charles Leclerc között.
A Ferrari monacói versenyzője a mezőnyben szinte egyedüliként a piros jelzésű lágy gumikkal vágott neki a futamnak, ami azonnal kifizetődő döntésnek bizonyult – Leclerc már az első kanyarban maga mögé utasította Norrist, amely manőver végül egy hosszú csatát eredményezett kettejük között, amiből sokáig a Ferrari jött ki jobban.
"Őszintén szólva Leclerc esetében remekül működött ez a stratégia. Gratulálunk a Ferrarinak, hiszen ez kiváló módja volt annak, hogy versenyben maradjanak a második helyért" – értékelte a helyzetet Stella, aki elismerte, hogy meglepte őket a Ferrari választása. "Azt hiszem, a mezőny nagy része meglepődött, hiszen Leclerc gyakorlatilag az egyetlen volt az élmezőnyben, aki lágy gumikon kezdett."
A McLaren vezetője rámutatott, hogy a sprintfutamon történt kettős kiesésük miatt értékes versenyadatoktól estek el, ami nagyban befolyásolta a vasárnapi stratégiai döntéseiket.
"Nem voltunk biztosak abban sem, hogy egy közepes-lágy egykiállásos taktika működőképes lehet-e, ezt csak menet közben fedeztük fel" – magyarázta Stella, hozzátéve, hogy hamar nyilvánvalóvá vált, a kemény keverék nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket.
A helyzetet tovább súlyosbította, hogy Norris egész délutánját meghatározta Leclerc tempója, mivel folyamatosan a Ferrari mögött kellett autóznia. Bár a verseny végén sikerült megelőznie a monacóit, addigra már túl nagy volt a hátránya az élen száguldó Verstappenhez képest.
Az elszalasztott lehetőség különösen fájó lehet a McLarennek, hiszen az egyéni pontversenyben Verstappen jelentősen csökkentette hátrányát: már csak 40 pont választja el Oscar Piastritól, míg Norristól mindössze 26 pontra található.
