Andrea Stella csapatfőnök elégedetten nyilatkozott Laura Winternek a tesztek utolsó napján. "Elmondhatom, hogy a téli tesztjeink eddig a tervek szerint alakultak. Nem tapasztaltunk jelentősebb problémákat az autóval, így szinte minden időnket a pályán tölthettük", mondta Stella.
A McLaren kezdetben az adatgyűjtésre összpontosított. "Néhány pályán végzett teszt alapvető aerodinamikai vizsgálat volt, így nem mindig tudtunk a sebességre koncentrálni. Meg kellett kérnünk a pilótáinkat, hogy legyenek egy kicsit türelmesek, és végezzék el a csapat számára szükséges munkát. És ezt nagyon jól teljesítették", mosolygott a csapatfőnök.
Csütörtök délutántól azonban változott a helyzet. "Amikor elkezdtünk jobban odafigyelni az autó teljesítményére, főként azt láttuk, hogy az autó a várakozásoknak megfelelően viselkedik. Ez nem volt magától értetődő, hiszen télen több változtatást is végrehajtottunk az autó összetételében. Mindenképpen néhány kérdőjellel érkeztünk a tesztekre, amikre választ szerettünk volna kapni", nyilatkozta az olasz szakember.
A McLaren kockázatot vállalt, ami kifizetődött. "Számomra a legfontosabb, hogy az autó úgy viselkedik, ahogy vártuk. Szeretném megragadni az alkalmat, hogy méltassam mérnökeink munkáját, különösen ebben az esetben. Néha kockázatot kell vállalni, ha egy már jól teljesítő autót szeretnél továbbfejleszteni."
A csapat végül vállalta ezt a kockázatot, és két nap után Stella már határozott következtetéseket mer levonni. "Nem volt könnyű döntés, de megtettük a mérnökeinkbe vetett bizalom alapján. Ez helyesnek bizonyult, mivel nagyon jó munkát végeztek", mondta szokatlanul nyíltan a rendszerint visszafogott Stella, ami aggasztó jelzés lehet a versenytársak számára.
Fejlesztendő területek
Norris csütörtökön megemlítette, hogy vannak még fejlesztendő területek a McLarennél, különösen az autó hátsó részének instabilitása, és a versenyszimulációkon mutatott erős teljesítmény ellenére Stella is igyekszik mérsékelni a várakozásokat.
"A hosszú etapokon mutatott sebességet fenntartásokkal kell kezelni, mivel ezek olyan körülmények voltak, amiket az autónk kedvel: alacsony hőmérséklet és kevés szél. Tehát ez ideális volt számunkra."
"Valóban szeretnénk több tapadást a hátsó részen, de ez meglehetősen normális Bahreinben, mivel ez egy nagyon igényes pálya a hátsó rész stabilitása és a tapadás szempontjából. Ma, a harmadik napon látjuk a megszokott Bahreint, magasabb hőmérséklettel, több széllel. Az autó kezelhetősége most sokkal nagyobb kihívást jelent, így a pilóták megjegyzései az autó instabilitásáról most felerősödtek az előző két naphoz képest. Ez normálisabb Bahreinben."
"Oscar és Lando véleménye nagyon egybecseng az autóval kapcsolatban", emelte ki Stella. "Ez mindig nagyszerű a mérnökök számára, mivel így egyértelmű pontokra tudunk koncentrálni és fejleszteni az autót. Oscar ma inkább a verseny előkészítésére fog koncentrálni. Az elmúlt napokban az autó fejlesztésére összpontosított, de ma inkább a gyors köridőkről és aztán egy versenyszimulációról szól. Nehezebb lesz a pilótáknak 60 körös versenyszimulációt végezni ilyen körülmények között."