A wokingi alakulat gumikezelési hatékonysága már a szezon kezdetétől szemet szúrt a konkurens istállóknak, ugyanakkor a jelenség pontos okát mindeddig nem sikerült azonosítaniuk.
Az Auto Motor und Sport beszámolója alapján a Red Bull mérnökei alapos elemzésnek vetették alá a bahreini és szaúd-arábiai nagydíjakon készült hőkamerás felvételeket, amelyeken feltűnő különbségeket fedeztek fel a McLaren MCL39 és a többi versenyautó között.
A szakemberek megfigyelései szerint a McLaren konstrukciójának hátsó kerekeinél számos kék, azaz alacsony hőmérsékletű terület volt látható a boxkiállások során, miközben a rivális csapatok autóinál domináltak a narancssárga és piros, túlmelegedésre utaló foltok.
"Pusztán légáramlással lehetetlen ilyen hatékonyan hűteni a gumiabroncsokat" – nyilatkozta egy meg nem nevezett Red Bull-szakember a német szaklapnak.
A McLaren gumikezelési módszerei már a tavalyi év végén is felkeltették a versenytársak figyelmét, amikor felmerült a gyanú, hogy az istálló víz segítségével oldja meg az abroncsok hűtését. A Pirelli akkor határozottan cáfolta ezeket a feltételezéseket, az FIA pedig nem indított vizsgálatot az ügyben.
A mostani újabb találgatásokra reagálva Zak Brown, a McLaren csapatfőnöke sajátos humorral válaszolt. Az amerikai szakember pénteken a miami versenyhétvégén egy "Tire Water" (Víz a gumiknak) feliratú palackkal jelent meg a bokszutcában, nyilvánvalóan ugratta ezzel a rivális csapatokat.