A legszembetűnőbb újítás az első felfüggesztésnél található, amely bár megtartotta a 2022 óta alkalmazott húzórúdas kialakítást, a felső és alsó lengőkarok elhelyezkedése teljesen megváltozott. A módosítás nemcsak mechanikai szempontból előnyös, hanem az autótest felé irányuló légáramlás hatékonyabb elterelését is szolgálja.
A felső lengőkar hátsó bekötési pontja az MCL38-hoz képest jóval alacsonyabban és hátrébb került az alvázon. Ez az elrendezés számottevően megnöveli a felső lengőkar két karja közötti távolságot, ami rendkívül erős anti-dive hatást eredményez, mivel a felső lengőkar hátsó karja és a húzórúd szinte egy vonalban helyezkedik el.
Az erőteljes anti-dive hatás megakadályozza az orr-rész fékezés közbeni lesüllyedését, ami stabilabb viselkedést biztosít az első tengely terhelésének áthelyeződésekor. Az alacsonyra helyezett hátsó kar aerodinamikai szempontból is előnyös, mivel nagyobb teret biztosít a levegő szinte zavartalan áramlásának az oldalsó elemek felé.
Az MCL39 kormányrúdjának kialakítása is jelentősen eltér az előző modellétől. Míg az MCL38-on vízszintesebb elhelyezkedésű volt és lekerekített burkolattal rendelkezett, az új verzión az alváz felé közeledve meredekebb szögben áll, és teljes hosszában módosított burkolatot kapott az aerodinamikai hatékonyság érdekében.
Halo és a tükrök módosításai
A halónál és a visszapillantó tükröknél is megfigyelhetők finomítások. A halo oldalsó talpánál, ahol az oldalelemekhez csatlakozik, két függőleges elem jelent meg, amelyek a 2024-es Sauber megoldására emlékeztetnek. Ezek az elemek főként a légáramlás energetizálását szolgálják olyan területeken, ahol gyakori a leválás.
A tükrök tartószerkezete is átalakult. A pilótához közelebbi rész markánsabb lett, függőleges terelővel és vízszintes tartóval. A tükröt az oldalelemhez kapcsoló vékony szénszálas elem kijjebb került, közvetlenül a hűtőnyílás feletti elemhez csatlakozva.
Motorburkolat és oldalelemek
Az oldalnézeti változások között kiemelkedő az SF-24-re emlékeztető hűtőnyílás kialakítása, amely háromszög alakú és mind szélességében, mind magasságában megnövekedett. A hűtőnyílás felső része szélesebb keresztmetszetű, ami nagyobb nyomást biztosít ebben a régióban.
Az oldalelemek alsó része kompaktabb lett, ami nagyobb alámetszést tesz lehetővé, és hatékonyabban tereli a levegőt a hátsó diffúzor és a beam wing felé. A felső rész lineárisabb vonalvezetést kapott, ami több levegőt irányít a hátsó kerék és a padlólemez közötti résbe.
Technikai részletek
A front- és hátsó szárnyak még az előző szezonból származnak - az első az austini, míg a hátsó a 2024-es Brazil és Abu Dhabi Nagydíjon használt verzió. Az új elemek extrémnek tűnhetnek, de összhangban vannak a McLaren elmúlt két szezonban követett filozófiájával.
A csapat célja egyértelműen a Venturi-csatornák által generált leszorítóerő növelése és a karosszéria hatékonyságának javítása, amely az MCL38 egyik gyenge pontja volt. Amennyiben a módosítások beválnak, az autó immár az alacsony leszorítóerőt igénylő pályákon is versenyképes lehet.