A McLaren vezérigazgatója, Zak Brown egyértelművé tette, hogy a címvédő alakulatnál a jövőben sem fordulhat elő olyan felállás, amelyben az egész működés egyetlen versenyző köré szerveződik. A csapatvezető szerint az a Red Bull sajátossága, ugyanakkor Wokingban teljesen más filozófia érvényesül, ugyanis Lando Norris és Oscar Piastri továbbra is azonos lehetőségeket kap.
A brit istálló jelenleg közel áll ahhoz, hogy megtörje Max Verstappen dominanciáját, hiszen a holland 49 pontos hátrányban követi Norrist három futammal a szezon vége előtt. A Red Bullnál eközben ismét előkerült a probléma, amely évekre visszamenően meghatározza a csapat második ülésének sorsát: Júki Cunoda 18 verseny alatt 15 pontot szerzett, miközben gyakran régebbi specifikációjú alkatrészekkel kellett versenyeznie, és ő sem tudott kilépni abból az árnyékból, amely azóta vetül a pozícióra, hogy Daniel Ricciardo 2018 végén távozott.
A McLarennél viszont száműzték ezt a szemléletet. Brown a The Telegraphnak adott interjújában hangsúlyozta, hogy amíg ő és Andrea Stella közösen irányítják az alakulatot, addig nem lesz olyan helyzet, hogy egyik pilótát külön rendszer kedveztesse.
„Ez a McLaren útja. Gondoljunk csak Ayrton Sennára és Alain Prostéra” – fogalmazott, utalva a csapat történetének legendás, mégis kiegyensúlyozott korszakára.
Brown arra is kitért, hogy egy ilyen szabad működés óhatatlanul együtt jár bizonyos pályán történő ütközésekkel.
„Nem engedélyezett semmiféle ütközés, de ez versenyzés, és elő fog fordulni” – mondta, majd hozzátette, hogy a csapat ilyenkor lehiggad, megbeszélik a történteket, és mennek tovább. A McLaren vezetője szerint ez a rendszer a versenyzők fejlődésének és a csapat egészének is jót tesz, ugyanis valódi versenyhelyzetben derül ki, hol vannak a határok, és milyen módon tudnak együtt még erősebbé válni.
A Red Bullnál ezzel szemben Verstappen érdekeinek maximalizálása került középpontba az elmúlt években, és ez 2025-ben sem változott. A McLaren azonban kitart amellett, hogy a két fiatal tehetség azonos támogatást kap, ami hosszú távon a csapat szempontjából is előnyös, hiszen nem egyetlen emberre építik fel az autó fejlesztését és a versenystratégiát.
A McLaren stabil alapokra építi a jövőt
Brown márciusban hosszabbította meg szerződését 2030-ig, így biztosított a folytonosság. A csapatvezetés szerint ez az egyensúly és bizalom az, ami lehetővé teszi, hogy Norris és Piastri együtt harcoljanak a világbajnoki címért – egy olyan modellben, amelyben egymást is ösztönzik, de egyikük sem kerül mesterséges előnybe.
