A csapat korábbi mélypontjai után a McLaren ismét az F1 csúcsára került, amelyben meghatározó szerepet játszott Zak Brown munkássága.

A McLaren jelenlegi sikersorozatának egyik legfontosabb építőmestere Zak Brown, aki 2018-as érkezése óta alapjaiban változtatta meg a wokingi alakulat működését, majd megfelelő szakembereket helyezett kulcspozíciókba. Az egykori F1-világbajnok Damon Hill szerint mindez döntő jelentőségű volt abban, hogy a csapat ismét az élmezőnybe kerülhetett.

A szakértő véleménye szerint Brown átfogó átalakításai nélkül aligha lehetett volna elképzelni azt a dominanciát, amit jelenleg a McLaren képvisel. Az istálló a tavalyi konstruktőri világbajnoki címével két évtizedes szárazságot tört meg, ráadásul a 2025-ös szezonban is meggyőző teljesítményt nyújt, hiszen Oscar Piastri vezeti a világbajnokságot csapattársa előtt, miközben a csapat továbbra is az élen áll a konstruktőrök között.

Noha a versenycsapat mindennapos irányítása Andrea Stella kezében összpontosul, Brown szerepe megkerülhetetlen volt a sikerek megalapozásában. A Miami Nagydíjon aratott győzelem után, ahol Piastri Mika Häkkinen óta elsőként szerzett három egymást követő futamgyőzelmet McLaren pilótaként, Hill részletesen beszélt Brown érdemeiről.

"A McLaren vendéglátóegységében találkoztam Zakkel, aki szokásához híven rendkívül elégedett volt a látottakkal. A csapat kiemelkedő munkát végzett, amihez Brown azzal járult hozzá leginkább, hogy megfelelő szakembereket helyezett a kulcspozíciókba, ezáltal új életet lehelt az istállóba" – nyilatkozta Hill a BBC-nek.

A McLaren ismét verhetetlenné vált

Az elmúlt három verseny tökéletes eredményei kapcsán Hill megjegyezte, a McLaren visszanyerte azt a különleges státuszát, amikor szinte minden területen verhetetlennek számított. A wokingi alakulat pontosan egy éve, szintén Miamiban vette át a vezető szerepet a Red Bulltól az F1 mezőnyében, azóta pedig csak tovább erősítette pozícióját.

Az energiaitalosok mindent megtettek, hogy visszaszerezzék vezető szerepüket, Miamiban például egy új padlólemezzel próbálkoztak, azonban Max Verstappen így is csak a negyedik helyen végzett, közel negyven másodperces hátránnyal Piastrihoz képest.

Hill értékelése szerint a Red Bullnak jelentős fejlesztésekre lesz szüksége a jelenlegi szabályciklus utolsó évében ahhoz, hogy felvegye a versenyt a McLarennel. "A Red Bull egyelőre csak irigykedve figyelheti a McLaren teljesítményét. Verstappen autójára ugyan új padlólemezt szereltek különböző oldalsó elemekkel, ám ez sem bizonyult elegendőnek" – mondta a szakértő.

"Az időmérőn Verstappen még ki tudja hozni a maximumot az autóból, ami elég lehet akár a rajtelsőséghez is, azonban a versenyen már más a helyzet. A futamokon meghatározó szerepet játszik a gumikopás és a tapadás megőrzése. Ha egy csapatnak előnye van az autó teljesítményében, képes kímélni a gumikat, azonban Verstappen erre most nem volt képes. Minél keményebben próbálkozott, annál inkább leszakadt. A csapat tisztában van vele, hogy hatalmas munkára lesz szükség a harmincmásodperces hátrány ledolgozásához" – fejtette ki Hill.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL