Akárcsak az elmúlt években, úgy jövőre is hat sprinthétvége lesz az F1-es naptárban, vagyis továbbra is a futamok 25 százalékán láthatunk majd egyharmadtávú szombati viadalokat és két időmérő edzést.
Miközben maga a lebonyolítás elviekben nem fog változni, a helyszínek terén komolyabb cserék történtek az elmúlt szezonokhoz képest, hiszen az idei hatból például csak két pálya tér majd vissza 2026-ban sprintes formátummal.
A következő idény első ilyen hétvégéjét rögtön a második futamon, vagyis Kínában tartják majd, utána pedig Miamiban lesz legközelebb sprintverseny, ami eddig megfelel az idei és a tavalyi programnak. A komolyabb változások azonban ezek után jönnek. A harmadik sprintre ugyanis Kanadában kerül majd sor, ahol korábban még nem alkalmazták a rövidített formátumot.
A negyedik sprint eközben egy „visszatérő” helyszín lesz, hiszen Silverstone legutóbb még a sprintek bevezetésének első évében, vagyis 2021-ben tartott hasonló hétvégét. Az utolsó két pálya pedig némileg meglepő választás, ha figyelembe vesszük az aszfaltcsíkok karakterét és a szokványos futamképeket.
Egészen pontosan Hollandiáról és Szingapúrról van szó, ahol Montreal mellett szintén először rendeznek majd sprinthétvégét. Hogy ez mennyire bizonyul jó döntésnek, az nyilván csak 2026-ban derül ki, de az F1 szerint a sprinthétvégék átlagos nézettsége meghaladja a normál lebonyolítású versenyekét, így nem csoda, hogy Stefano Domenicali, a sportág elnök-vezérigazgatója lelkesen beszél a sprintekről.
„Az F1 Sprint a 2021-es bevezetése óta a pozitív hatás és a népszerűség terén is folyamatosan növekszik. Azzal, hogy a hagyományos hétvégék két tétre menő eseménye helyett négyet láthatnak a nézők, a sprinthétvégék több akciót biztosítanak a szurkolóknak, a közvetítési partnereknek és a promótereknek egyaránt, ami megnövekedett látogatottságot és nézőszámokat eredményez.”
Az F1 új szabálykorszaka mellé tehát megújult sprintnaptár is dukál, és kíváncsian várhatjuk, milyen versenyeket láthatunk majd az újonnan csatlakozó helyszíneken.