A japán pilóta egyelőre nem tudja maximálisan kihasználni az RB20 tempóját az időmérő edzéseken.

Miközben a Red Bull két hét szünetet kapott arra, hogy Cunoda Júki alkalmazkodását segítse, a szakértők már most aggodalomra okot adó jeleket fedeztek fel a japán versenyző teljesítményében. A fiatal pilóta ugyanazokkal a nehézségekkel néz szembe, amelyek tavaly Sergio Pérez pályafutását is megnehezítették a csapatnál.

Noha az idény első két futamát követő pilótacsere váratlannak tűnhetett, Christian Horner csapatfőnök kezdetben kifejezetten elégedetten nyilatkozott Liam Lawson teljesítményéről, akit a 2024-es szezonban gyengélkedő Pérez helyére szerződtettek. Ugyanakkor az új-zélandi versenyző autóval kapcsolatos észrevételei nem maradtak válasz nélkül, aminek eredményeként a vezetőség a Japán Nagydíj előtt azonnali változtatás mellett döntött.

A csere óta Cunoda pontszerző helyeken végzett Bahreinben és Miamiban, ám jelentős hátrányban van csapattársához, Max Verstappenhez képest. Ben Anderson szakújságíró szerint a japán pilóta hétvégi teljesítményében máris felfedezhető az az aggasztó tendencia, amely Pérez tavalyi nehézségeire emlékeztet.

"Jelenleg nem mondható el, hogy Cunoda előrelépést jelentene Pérezhez képest. Legjobb eredményei nagyjából ugyanabban a tartományban mozognak, ahol a mexikói pilóta teljesített a tavalyi szezon végén, vagyis a nyolcadik-tizedik pozíció környékén, éppen csak bejutva a Q3-ba, néhány pontot szerezve" – nyilatkozta Anderson a The Race F1 podcastjében.

A szakértő rámutatott arra is, hogy bár Cunodától nagyobb fejlődési potenciál várható kevesebb F1-es tapasztalata miatt, már most kirajzolódik egy nyugtalanító minta. "A gyakorlások és az időmérő korai szakaszaiban még magabiztosnak tűnik, ám amikor a határokat kell feszegetni – például az első szárny beállításával – a Q3-ban, akkor összeomlik a teljesítménye" – fejtette ki Anderson.

Mélyebb összefüggések a háttérben

Az elemző szerint ez a helyzet valójában rávilágít arra, amit Pérez már tavaly jelzett. "Az autó rendkívül nehezen vezethető a határon, hacsak nem Verstappen ül benne" – hangsúlyozta Anderson. Ez a probléma különösen szembetűnő az időmérő edzéseken, ahol Cunoda eddig mindössze háromszor jutott be a Q3-ba Red Bull-os szereplése alatt.

Érdemes megemlíteni, hogy a japán pilóta legjobb kvalifikációs eredménye még mindig az ötödik rajthely, amit azonban még a Racing Bulls színeiben ért el Ausztráliában. Ez a teljesítménybeli különbség élesen emlékeztet Pérez utolsó Red Bull-os időszakára, amikor rendszeresen az időmérő első két szakaszában esett ki.

A mexikói versenyző mélypontja a tavalyi hazai versenyén következett be, ahol mindössze a tizennyolcadik rajtkockát szerezte meg. "Küszködött az autóval, különösen a fékezéseknél és a kanyarbemeneteknél. Természetesen jelentős az időkülönbség a két autó között" – emlékezett vissza akkor Christian Horner a Viaplaynek zebbé válik az autó maximális potenciáljának kiaknázása. A csapatvezetés most abban reménykedik, hogy a japán versenyző elkerüli azt a csapdát, amelybe Pérez tavaly Imolában beleesett, ellenkező esetben újabb csalódást keltő eredmény várhat rá.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL