A döntés a Red Bull felsővezetőinek dubaji találkozóját követően született, ahol Christian Horner csapatfőnök és Helmut Marko tanácsadó is jelen volt, akik korábban az új-zélandi versenyzőbe helyezték bizalmukat Sergio Perez pótlására.
Lawson az ausztrál szezonnyitón 18. lett az időmérőn, majd kiesett a versenyből, Kínában pedig mindkét kvalifikáción az utolsó helyen végzett, ami súlyos csalódást okozott a Red Bull vezetőinek.
A jelentés szerint a Honda motorgyártó korábban már felajánlott 10 millió eurót Cunoda szerződtetéséért, amit akkor elutasítottak, most viszont ismét tárgyalásokat kezdeményeztek, és a japán vállalat „több millió eurót" ajánlott a pilótacsere megvalósításáért.
A döntés méltánytalannak tűnhet Lawsonnal szemben, aki korábban nem versenyzett ezeken a pályákon, ráadásul az RB21-es autóval kapcsolatos problémák a négyszeres világbajnok csapattárs Verstappennek is nehézségeket okoztak. Míg Verstappen 36 ponttal a második helyen áll a bajnokságban, Lawson pont nélkül maradt.
A Kínai Nagydíj hétvégéjén sem Horner, sem Marko nem zárta ki a pilótacsere lehetőségét, annak ellenére, hogy Lawson tapasztalattal rendelkezik a következő szuzukai pályán a Super Formula versenysorozatból, valamint a bahreini pályán is vezetett az előszezonban.
A konstruktőri bajnokságban elért helyezés javítása érdekében a Red Bull a négy éve a „testvércsapatnál" versenyző Cunoda mellett döntött. A japán pilóta tavaly decemberben az Abu-Dzabi szezon utáni teszten ülhetett először Red Bull autóba, ahol állítólag kiválóan teljesített, de végül mégis Lawsont választották, aki most visszatér a Racing Bullshoz.