A harmadik szabadedzés utolsó perceihez közeledve Alonso éppen gyorskörön érkezett, Russell pedig elkezdett a bokszbejárat előtti fal felé húzódni, így majdnem összeütköztek egymással - videó az esetről itt!
A stewardok gyorsan jelezték, hogy vizsgálni fogják a történteket, és meg is született az ítélet: Russell figyelmeztetést, a Mercedes csapata pedig megközelítőleg 3 millió forintos büntetést kapott, amiért nem figyelmeztették megfelelően Russellt.
A stewardok az FIA hivatalos dokumentumában így indokolták a döntésüket:
„A versenybírók meghallgatták a 63-as autó vezetőjét (George Russell), a 14-es autó vezetőjét (Fernando Alonso), a csapat képviselőit, és megvizsgálták a videót, az időadatokat, a csapatrádiót és az autón belüli videót."
„A 14-es autó egy gyorskörön volt, és éppen a 14-es kanyarból jött ki, amikor a 63-as autó egy lassú körön volt, és utasítást kapott, hogy menjen be a boxba. A 14-es kocsi a 63-as kocsi belső oldalára hajtott, hogy megpróbálja befejezni a kört, de a 63-as kocsi a boxba való behajtás előtt széles íven haladt, és a boxba való behajtásnál majdnem összeütközött a 14-es kocsival."
„A 63-as autó elkerülő manővert hajtott végre, és megszakította a boxba való behajtást, majd továbbhaladt a pályán. A 14-es autónak meg kellett szakítania a kört, és be kellett hajtania a boxutcába, hogy elkerülje az ütközést."
„Egyértelmű volt számunkra, hogy a 63-as autót nem figyelmeztették arra, hogy a 14-es autó közeledik, és hogy egy gyorskört futott. A csapat a meghallgatáson elismerte ezt, valamint azt is, hogy figyelmeztetniük kellett volna a 63-as autó vezetőjét, de nem tették meg. A mulasztásuk veszélyes helyzetet teremtett, amelyben mindkét autónak ki kellett térnie az ütközés elkerülése érdekében."
„Elfogadjuk, hogy a 63-as kocsi vezetője nem tudhatta, hogy a 14-es kocsi közeledik, különösen a pálya jellegét és azt a tényt figyelembe véve, hogy a 14-es kanyar egy vak kanyar. Ha csak a tükrökbe nézett volna, az nem akadályozta volna meg a történteket."
„Ennek megfelelően 7 500 eurós bírságot szabtunk ki a csapatra, amiért nem figyelmeztette megfelelően a versenyzőjét."
„Mindazonáltal, a pálya jellegét és a lassú sebességet figyelembe véve, amellyel a 63-as kocsi közlekedett, bölcs dolog lett volna, ha a pálya jobb oldalán marad, hogy helyet hagyjon a kanyarban érkező gyorsabb autóknak. Emiatt is figyelmeztetésben részesítjük a pilótát."