A Forma–1 történelmének egyik legsikeresebb időszaka 2014-ben kezdődött, amikor a Mercedes uralni kezdte a hibrid korszakot. A brackley-i alakulat az új motorformula bevezetése után sorozatban nyolc konstruktőri és hét egyéni világbajnoki címet gyűjtött be, ám a csapatfőnök, Toto Wolff szerint nem érdemes hasonló dominanciára számítani 2026-ban.
„A kihívás már házon belül elkezdődik” – fogalmazott Wolff a Beyond The Grid podcastban, majd hozzátette, hogy hiába használta idén is több csapat a Mercedes motorját, a McLaren mégis jobb eredményeket ért el náluk. Szerinte önmagában egy erős erőforrás nem elegendő a bajnoki címhez.
Wolff arra is felhívta a figyelmet, hogy ha a Mercedes motor valóban előnybe kerülne 2026-ban – amit szerinte ők soha nem állítanának –, akkor az ügyfélcsapatokat is le kellene győzniük: „Előbb meg kell vernünk a Williamst, a McLarent és az Alpine-t is.”
Az elmúlt két idény tapasztalatai alapján ez korántsem tűnik egyszerű feladatnak, hiszen a McLaren kétszer is megnyerte a konstruktőri bajnokságot, és Wolff szerint a Williams és az Alpine is képes lehet meglepetést okozni – különösen úgy, hogy az előző szezonban még jócskán a Mercedes mögött zártak.
Több szélcsatornaidő, új szabályok – veszélyes feltételezések
Wolff azt is kiemelte, hogy míg a Mercedes gyári alakulata kevesebb fejlesztési idővel gazdálkodhatott, addig a Williams, amely az összetett ötödik helyén végzett, és különösen az utolsó helyezett Alpine több időt tölthetett a szélcsatornában – ez pedig komoly előnyt jelenthet a 2026-os, teljesen új aerodinamikai szabályok mellett.
„Nem vehetünk semmit biztosra, még akkor sem, ha a Mercedes motor történetesen a legerősebb lenne” – figyelmeztetett, hozzátéve, hogy a teljesen új kasztniszabályok miatt előfordulhat, hogy más csapatok olyan megoldásokat találnak, amelyek felett esetleg ők elsiklottak.
Wolff azt is hangsúlyozta, hogy a Mercedes 2026-ra fejlesztett erőforrásának fölénye még egyáltalán nem bizonyított, és szerinte az erről szóló pletykák kifejezetten veszélyesek lehetnek. „Az ilyen híreszteléseket más gyártók időnként szándékosan gerjesztik, hogy ezzel toljanak minket a favorit szerepébe.”
„Soha nem vagyok elégedett”
A jövőbe tekintve Wolff megjegyezte, hogy a 2026-os céljaikat valószínűleg teljesíteni fogják, ugyanakkor rögtön hozzátette: „Hogy ezek a célok elég ambiciózusak voltak-e, és hogy megfelelő prioritások mentén határoztuk-e meg őket, azt csak az idő fogja megmondani.”
Mint mondta, ő maga soha nem érzi magát igazán magabiztosnak: „Én mindig úgy tekintek a dolgokra, mintha a pohár félig üres lenne.”
