A versenybírák öt másodperces időbüntetést szabtak ki Antonellire, miután az autója minimálisan előrébb gurult a piros lámpák kialvását megelőzően. A Mercedes adatai szerint egyébként mindössze két centiméterről volt szó.
Az alakulat főmérnöke, Andrew Shovlin a csapat által közzétett szokásos futam utáni értékelésükben elmagyarázta, mi történt Las Vegasban. „Amikor az emberek kiugrásról beszélnek a rajtnál, akkor általában arra gondolunk, hogy már a lámpák kialvása előtt felengedik a kuplungot, és ezzel egy picit előnyhöz jutnak a többiekkel szemben. Ez viszont kicsikét más volt és eléggé szokatlan.”
„Ha megnézzük a felvételeket, akkor azt látni, hogy mielőtt kialszanak a lámpák, az autó nagyjából két centimétert megy előre rendkívül lassan. Kimi azonban nem engedte fel a kuplungot. Valójában továbbra is teljesen behúzva tartja azt. Úgy gondoljuk, akkor kezdhetett gurulni az autó, amikor elvette a lábát a fékről. Amikor az indulásra készülnek, leveszik a lábukat a fékről, de ez csak nagyjából egy másodperccel a lámpák kialvása előtt történik.”
„Hogy ez esetleg az autó vibrációja volt-e, vagy talán volt némi nyomaték a hajtásban, azt nehéz megmondani, de az biztos, hogy nem Kimi és a kuplung miatt kúszott előrébb az autó.” Shovlin azt is megerősítette, hogy pilótájuk a szokásos procedúrát követte a startnál.
„Az FIA rendszerei nagyon érzékenyek. A legkisebb mozgást is érzékelni tudják, és amikor volt időnk rendesen megnézni a felvételeket, akkor látszott ez nagyon-nagyon finom kis megmozdulás. Balszerencsés tehát, hogy büntetés lett belőle. Mindent úgy csinált, ahogy azt szoktuk, de biztosítanunk kell, hogy ez nem fordulhasson elő újra.”
-crop-1200x800_640x427.jpg)