Lando Norris másodszor is a leggyorsabb volt Zandvoortban, de Alonso meglepően közel járt hozzá.

Lando Norris a második szabadedzésen is a leggyorsabbnak bizonyult Zandvoortban, de előnye Fernando Alonso előtt mindössze tizedmásodpercen belüli volt. Az Aston Martin spanyol pilótája ezúttal Oscar Piastri előtt végzett, csapata pedig a Magyar Nagydíj után ismét erős teljesítményt mutatott. Ugyanakkor Lance Stroll súlyos balesetével negatív főszereplővé vált. A legjobb ötösben még George Russell és a négyszeres világbajnok Max Verstappen fért be.

A McLaren fölényes első edzése után 16 órakor indult a második tréning a Holland Nagydíjon. A hőmérséklet 18°C-ra csökkent, és nem sokkal később megérkezett az előre jelzett eső is. A gyakorlás még száraz pályán kezdődött, de húsz perc után csapadékra lehetett számítani.

Sietni kellett az elején

Az esőjóslat miatt már az elején hosszú sor alakult ki a bokszutca kijáratánál. A versenyzők az első percekben próbálták kihasználni a még száraz körülményeket, amelyben Lando Norris egy 1:12.6-os idővel nyitott, amely még így is bő két és fél másodperccel lassabb volt az első edzésen futott idejénél. A többiek ekkor még jelentősen elmaradtak.

Verstappen és Isack Hadjar volt az egyedüli, akik nem mentek ki azonnal, Andrea Kimi Antonelli viszont igen, miután az első szabadedzésen szinte alig körözhetett. A fiatal olasz nagyjából 15 percet kapott, hogy visszanyerje az önbizalmát. Alonso viszont már teljes magabiztossággal versenyzett – miután utolérte a még tanuló Antonellit, dühösen szólt be rádión: „Antonelli vak!”. Ennek ellenére gyors kört futott, de Norris gyorsan válaszolt egy 1:11.2-vel, amivel jócskán lerázta az Aston Martinokat.

Verstappen kemény gumin, Stroll romokban

A négyszeres világbajnok Verstappen nyolc perc után jelent meg a pályán, kemény gumikon – szemben a McLarenek és Aston Martinok közepes keverékeivel. Ennek ellenére 1:11.6-os időt futott, ami két tizeddel maradt el Norrisétól, így negyedik lett. Előtte Hülkenberg és Bortoleto is jobb időt ment, igaz, ők lágy gumin.

A gumiválasztások csapatonként erősen eltértek. A Sauber párosa és az újoncok, Bortoleto és Antonelli is lágyat használtak. Bearman még Norrisnál is gyorsabb volt, de aztán jött Lance Stroll, és hatalmas balesetet szenvedett a Hugenholtz-kanyarban. Túl nagy tempóval érkezett, ráadásul alulkormányzottsággal is küzdött – az Aston teljesen összetört.

Az első 12 perc alapján nehéz messzemenő következtetéseket levonni, de Verstappen így is ígéretes kört rakott össze, még ha a 10-es kanyar kijáratán komoly kipörgést is tapasztalt.

Alonso villant, Hamilton hibázott

A legerősebb eső Zandvoortot elkerülte, így a piros zászló után ismét száraz pályán folytatódhatott az edzés. Verstappen azonnal kihajtott, de Hadjar megállása miatt nem tudott újabb időt futni – a versenyigazgatóság nem piros zászlót, hanem Virtuális Biztonsági Autót rendelt el.

Ezután Hülkenberg vette át a vezetést, de Lewis Hamilton is közel volt – egészen addig, míg újra meg nem pördült. Másodszor hibázott a nap folyamán, ezúttal a második szektorban, és ismét tönkretette a lágy gumikat. Alonso viszont tökéletesen összerakta a körét: 1:09.977-tel a hétvége eddigi legjobb idejét futotta.

Norris szinte vele egy időben futott gyors kört, és bár jobb volt az ideje, Alonso mindössze kevesebb mint egy tizeddel maradt el. Russell eközben a harmadik helyre jött fel. A Ferrarinál továbbra is gondok voltak, Leclerc egy másodpercre volt a tempótól. Piastri sem volt messze, de Norrisnál még így is egy tizeddel lassabb maradt – így mögötte és Alonso mögött harmadikként zárt.

Verstappen később még próbálkozott, de már nem tudott beleszólni az élmezőny csatájába. Hat tizeddel elmaradt Norris mögött, és Russell mögé, ötödik helyre szorult. Aztán Alexander Albon a Tarzan-kanyarban csúszott falnak, és jött az újabb piros zászló.

Piastri és Russell balhéja a bokszutcában

A leállás alatt is akadt esemény: Russell Piastri mögött hajtott a bokszutcába, az ausztrál pedig kis híján a saját csapatához parkolt le, majd hirtelen rántással visszatért a gyorssávba – épp Russell elé. Ez még bajba sodorhatja az ausztrált, aki jelenleg vezeti a bajnokságot. Az FIA minden bizonnyal komolyan fogja venni a bokszutcai szabályok megsértését – egy figyelmeztetés vagy pénzbüntetés is jöhet, de a rajtbüntetés sem kizárt.

Az utolsó percekben száraz maradt az aszfalt, így a versenyzők már hosszabb etapokat futottak. Norris végül megőrizte elsőségét, mögötte Alonso, Piastri, Russell és Verstappen zártak. Hamilton hatodik lett, de közel kilenc tizeddel maradt el az élmezőnytől. Cunoda és Leclerc még a legjobb nyolcba befért, Antonelli viszont csak tizenkettedik lett.