A 2025-ös F1-es idény hivatalosan is véget ért, ugyanis a bahreini előszezoni teszttel február végén kezdődő, majd az Abu-Dzabiban rendezett egynapos gyakorlással záruló maratoni évad utolsó programjaként a csapatok megkapták a Pirelli 2026-ra szánt gumijainak végleges változatát. A gyártó ezzel párhuzamosan a juniorversenyzők számára is tesztlehetőséget biztosított, így a pálya egész nap folyamatos terhelés alatt volt.
Mario Isola, a Pirelli sportigazgatója szerint ez a nap kulcsfontosságú állomása volt annak a több hónapon át tartó fejlesztési folyamatnak, amelynek során rengeteg prototípust, eltérő keverékeket és többféle konstrukciót is kipróbáltak.
„Ez a tesztnap remek alkalmat adott arra, hogy minden csapat megismerje a 2026-os abroncsok végleges változatát, amelyet hétfőn jóváhagytak” – fogalmazott, majd kitért arra is, hogy a szezon során szervezett különböző gumiteszteken a csapatok mindig más-más fejlesztési szakaszban járó prototípusokat próbálhattak ki.
„Volt köztük teljesen új tervezésű abroncs és olyan keverék is, amelyből több variáció készült. Most először kapták meg a teljes kínálatot, így össze tudták vetni a teljesítményt és a viselkedést.”
Isola hangsúlyozta, hogy a csapatok ugyanazokat az átalakított tesztautókat használták Abu-Dzabiban, amelyeket az év során más helyszíneken is bevetettek, ugyanis így közvetlenül összehasonlíthatóvá váltak az elmúlt hónapokban gyűjtött adatok.
„A mai futások megerősítették, hogy a különböző keverékek eltérő mértékű kopást és teljesítményt mutatnak, ez végig meghatározta az éves fejlesztési munkánkat” – mondta, majd arról is beszélt, hogy az új gumik kisebb felületen érintkeznek az aszfalttal, ami lehetőséget adott arra, hogy részletesen megvizsgálják a szemcsésedésre vagy túlmelegedésre való hajlamukat.
A Pirelli most lezártnak tekinti a 2026-os konstrukció előkészítését, ugyanakkor Isola szerint néhány hét türelemre még szükség lesz, ugyanis a következő érdemi visszajelzéseket csak január végén, a barcelonai teszten gyűjtik majd az új generációs autókkal.
„Most már csak várnunk kell egészen január végéig, amikor Barcelonában újra pályára kerülnek ezek az abroncsok, immár a 2026-os szabályokra épülő autókkal” – zárta értékelését.
