A Pirelli folytatja az utóbbi időben bevált gyakorlatát, és a Mexikói Nagydíjon is kihagyja az egymást követő gumikeverékek egyikét, hogy változatosabb stratégiai lehetőségeket teremtsen a csapatok számára.
Az austini futamon a C1-es, C3-as és C4-es keverékeket használták kemény, közepes és lágy gumikként, mellőzve a C2-es opciót. A mexikói hétvégére azonban egy fokozattal lágyabb összeállítást választott az olasz gumigyártó: a C2-es lesz a kemény, a C4-es a közepes, míg a C5-ös a lágy keverék.
A Pirelli szakemberei szerint a C2-es választása kifejezetten konzervatív döntés, hiszen jelentős időkülönbség mutatkozik közte és a másik két keverék között, ráadásul kevesebb tapadást is biztosít. A C4-es és C5-ös gumik bevetésével a cél egyértelmű: a nagyobb kopás miatt több kiállásra kényszeríteni azokat a csapatokat, amelyek egykiállásos taktikával próbálkoznának.
A szakértők szerint a C2-es kemény keverék kényelmesen kibír egy hosszabb etapot, így azok, akik két kiállással versenyeznek, a futam végén frissebb gumikkal támadhatják majd az egy boxkiállással próbálkozókat.
