Azok után, hogy a szombati sprintfutamon nem tudtak bekerülni a legjobbak közé, a Williams pilótái az időmérő edzésen nem jutottak el a Q3-ig. A párosnál alapvetően hiányzott a tempó több középmezőnybeli riválishoz képest, ez pedig a 71 körös viadal során is meglátszott.
Albon ennek ellenére azért a 11. helyen fejezte be a futamot, és alig két másodpercre volt a hetediken záró Liam Lawsontól, aki az utolsó körökre komoly vonatot gyűjtött fel maga mögött. „Szerintem ma pontokat kellett volna szereznünk. Ki kell elemezni a stratégiát, de szerintem jó helyzetbe hoztuk magunkat. Utána viszont túl sokáig maradtunk kint az első etapon, ami rossz hatással volt a futamunk többi részére. Jó lehetőséget hagytunk tehát veszni.”
Amikor megkérdezték, hogy a pálya karakterisztikája kedvezőtlen volt-e az FW47 számára, Albon még hozzátette: „Talán, de meg kell értenünk, miért, hiszen sokat beszélünk a következő évről, és emiatt fontos, hogy tudjuk, az ilyen hétvégéken miért vagyunk lassúak. Papíron szerintem mi voltunk a leglassabbak és egyszerűen küszködtünk.”
Sainz eközben a 13. lett, alig elmaradva Albontól, de az ő futama szinte már a rajtnál megpecsételődött, amikor összeért Lewis Hamiltonnal. „Azt hiszem, Lewis egyszerűen beszorított a külső íven. Volt néhány autó belül, nem volt hová mennem, és ez tönkretette a futamom, mert elvesztettem az első szárnyam, vagyis annak egy jelentős részét.”
„Emiatt komoly alulkormányzás lépett fel, az első gumik is jobban koptak, így nem voltam olyan gyors, mint lehettünk volna. Aztán az első kerékcserém is lassúra sikerült, de ha átgondoljuk a történéseket, csak pár másodpercre voltunk a pontoktól, és ilyenkor mindig azon tűnődsz, mi lehetett volna.”
A Williams szerencséje viszont az, hogy az idény eddigi részében elég nagy előnyt építettek ki ahhoz, hogy még mindig viszonylag kényelmes előnnyel álljanak a konstruktőri ötödik helyen, hiszen Brazília után 29 ponttal előzik meg a Racing Bullst.
-crop-1200x800_640x427.jpg)